onsdag 1 september 2010

Grubbel grubbel

Har sådan extrem beslutångest!!! Har vänt allt ut och in, hurvida jag ska följa scrapköllon till Norge, Lilleström, på scrapmässa. StempelScrap som mässan heter, besökte vi för 3(??!) år sedan. Och det var sååå kul! Massor av fynd och inspiration!
I dagsläget pysslar jag inte så mycket som jag hade velat, tiden räcker liksom inte riktigt till...
Men kanske det kommer andra tider...hösten brukar ju vara nystart för scrappen...
Man skulle kunna se det som en liten utflykt, är ju inte av gården så ofta i min mammalediga vardag. En "liten" orsak att inte följa är att "sparkontot" sinar......... Som sagt, skulle kunna fortsätta att vända och vrida på detta hur länge som helst......

Ikväll kommer mobykulla hit och visar blingokläderna! Ska bli så kul att se dem live!
Så alla ni som har småbarn och är sugna på att kolla in höstens kollektion är välkomna hit kl 18 ikväll! Man går in källarvägen(skygglapparna på!!!)....då vi fortfarande inte har någon ingång....suck....

Gjorde föresten ett försök att ha lillstumpan vaken på förmiddan igår. Var på öppna förskolan med henne vilket hon verkade tycka var helt okej! Jo, jag är förvånad eftersom mina barn alltid varit MYCKET reserverade för folk de inte känner igen! Vilket jag kan förstå, tänk om en "jätte" skulle komma å gulli-gulla med dig två centi från ditt ansikte?!? Vad är det med vuxna människor som inte kan förstå detta? Fan, försök visa lite respekt för barn också! (oj oj oj, spårar lätt ur...) Hur som helst, hon satt i mitt knä kanske de första 15-20 minutrarna sen reste hon iväg. Mot rutchkanan! Där det var som mest högljutt?!? Ja ja bara för mig att krypa efter, lite hjälp uppför trappen måste hon väl ha?!
Cyklade mot dagis för att hämta Axel men då somnar hon... Så gick det med vaken förmiddag, nu sover hon redan förmiddag(?) idag, i hopp om att hon sover lite längre och bättre sen efter lunch. Sover annars bara 20-30 min på eftermiddan och det blir lite för lite...
Dags för mig att göra något vettigt!=)

3 kommentarer:

  1. Jag kommer gärna ikväll... Eller inte. Fan att det ska var så lååång ifrån..
    Fattar inte heller hur en "normal" männsika kan krypa upp i barnens ansikte på detta vis...
    Kram från en som tycker synd om sej idag (halsont och förkyld:-()

    SvaraRadera
  2. ååå jag vill oxå se de kläderna, skogskollektionen ser så himla mysig ut. visa bilder på det du köper. :)

    SvaraRadera
  3. Synd att ni inte kunde komma!;)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥