torsdag 9 september 2010

Lugnt å skönt...

Fan, fastnade framför Idol. Inte alls vad jag hade tänkt mig med kvällen...
Hade nästan glömt bort hur skönt det är att vara ensam hemma.
Vaddå? tänker ni nu. Var är barnen och Magnus en torsdagskväll?
Ja jo, barnen sover såklart! Magnus är och tränar hockey, veteranhockey såklart, han är ju ingen ungdom längre;-)
Å de e så lugnt å gött, jag får sitta i soffan med datorn i knät, se på vad jag vill på tvn och äta vad jag vill. Och bara vara, inte umgås med någon, gött!
Klart att det inte ser så där enormt annorlunda ut när Magnus också är hemma men ändå...
Vet att det är de här kvällarna när jag är "själv" som jag kommer att:
byta gardiner,
sy något,
städa,
baka,
möblera om,
göra fotbad,
scrappa,
You name it! Blir sååå kreativ dessa kvällar, synd bara att de är så få och att de är så korta...vipps är klockan 22 och jag får panik! Vet att jag inte orkar med om jag inte lägger mig vid 22 om kvällarna, man vet juh aldrig vad som händer under natten... Som inatt till exempel var jag och lillstumpan uppe mellan 03.15 och 04.30, onödigt? Jo men visst var det?!!! Synd bara att det inte går så bra att förklara det för en 11 månaders liten tjej...
Nej goast är att lägga sig när man kan snegla på väckarklockans röda siffror och de står på typ 21.54...Så gött! För då vet jag att jag är utvilad när än någon vill att jag ska vakna! Och det är oootroligt skön känsla....
Jag vet, ni tycker kanske jag är knäpp men jag är bara sååå beroende av sömn...

2 kommentarer:

  1. Här är en till som är beroende av sömn! Mina grannar brukar skämta att "hos M är lampan släkt efter kl. 21..." På helgerna blir det senare kvällar o. då delas sovmorgon med sambon (en sovmorgon var).

    Tack för dina varma kommentarer i bloggen!

    SvaraRadera
  2. Det är väl jättebra!!! Du vill ju bara vara en bra mamma!!! :-) Krams

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥