söndag 12 september 2010

Morgonstund har guld i mund...

..eller heter det mun...?
Hur som helst, klockan är halv sju och min havregrynsgröt är uppäten. Slår på en kanna kaffe och springer ner i tvättstugan för att "passa på" att sätta på en tvätt. Lillstumpan retar brorsan vid tvn så jag har lite "fritid"...
Står därnere i tvättstugan och det kommer återigen över mig att jag tycker att det är KUL att tvätta! Det finns inget bättre än när det är helt tomt i tvättkorgen...
...eller det ska vara tvättkorgarna, för givetvis har jag en för varje tvätt (ljus, mörk, röd och en för knepiga grejer) Längtar tills den NYA tvättstugan står klar och jag inte behöver springa ner i källarn för att tvätta. Då ska jag köpa nya tvättkorgar...
*Drömmer mig bort och ser: En stilren, snygg tvättstuga med ordning och reda... Garderober... En sybänk...?! Förvaringsboxar på hyllor uppöver väggarna... Oooo...!
Vad jag längtar, det kommer göra det hela ännu roligare! Hoppas även det kommer att bli lika roligt att sedan ta hand om den nytvättade tvätten, jag menar att hänga den och stryka den är ju inte alls lika roligt...
Men gött det också sen när man kan lägga in de rena kläderna och det är tomt.... Eller...?
Nej, just det...vaknar upp och ser att det hela liksom börjat om redan...
Ett par kalsonger, strumpor och en t-shirt i tvättkorgen! "Någon" har glömt lägga det i tvättkorgen(antagligen låg det på sidan av sängen, där jag vägrar att kolla innan)
och jag står inte längre på noll...

4 kommentarer:

  1. :-) :-) härliga du!!! jag vill oxå ha en sån tvättstuga!!! Tänk att slippa "grottan" i källaren... Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Åååå vilken dröm!
    Jag hade också flera tvättkorgar. Då när jag fick plats med det. Nu är allt i en... *plågas*

    SvaraRadera
  3. Jag har min tvättstuga MITT i huset! Jag kan springa in där när som helst! Jag har skåp, stryckbrda och bänk!! Den är sedan huset byggdes men det är helt suveränt att ha den i "centrum"!!! Så jag kan förstå er med tvättsuga nere i källaren att det blir lite paller att ta sig ner dit;-)!
    Tvätta lugnt!
    Puss

    SvaraRadera
  4. Åh, vad härligt med någon mer som gillar att tvätta! Jag håller med om att det är så härligt när det blir tomt i tvättkorgen för en liten stund! Men det bästa av allt tycker jag är lukten! Att kliva in i huset och det luktar nytvättat! Jag är inte helt nöjd med mit nya mjukmedel dock, men jag är för snål för att inte använda upp det så det får väl duga tills jag har tvättat upp det. Sen får det bli Vanilla & Orchid igen tror jag... Luktar himmelskt gott! :-)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥