söndag 19 september 2010

Scrap-dygnet!

Igår eftermiddag blev jag upphämtad för att få åka ut till lugnet i Annicas sommarstuga. Så kul det skulle bli, hade kroppen och knoppen full av förväntningar! Äntligen lite scrap, skratt och mys med köllon! =)
Kom fram till stugan och oj oj oj vad fint där var! Sååå härligt!
Plockade ivrigt fram scrap-grejerna och började pyssla. Inte helt oväntat var det jag som vanligt inte undrade om vi snart skulle äta?!?? -Oj, vad e klockan? Klart att vi ska äta!
Tacos ställdes iordning, vinet hälldes upp och vi mumsade i oss! =)
Och som ett brev på posten, migrän! All positiv stress och förväntan, alltid = migrän!!!
Tog mig en tablett och somnade någon timme på soffan, med scrap-köllons sårl i bakgrunden...=)
Vaknade upp och YES, den var borta!! Trodde jag...
...satt en liten stund vid bordet men...Nej, det gick inte. Huvudvärken kom smygandes tillbaka och det var bara för mig att bädda i nere-slafen(man vet juh aldrig om man måste rusa å ropa efter ulrik när man har migrän...:()
Så ett par timmar scrap blev det bara. Men jag sov otroligt skönt!! Vaknade endast till en sväng (tror jag) när Janet var in och bäddade över-slafen, annars sov jag som en prinsessa!
Inga barn att ta hand om...får man säga att det var ganska skönt?!??=)
Det blev morgon och vi fullkomligt slängde i oss frukosten för att sedan "duka" fram pysslet igen! Oooo, vad kul! Kände och klämde på mina Promarker-pennor, gjorde en förteckning på vilka jag har. Och testade Janets pennor för att se vilka jag BARA MÅSTE köpa till, behöver jag påpeka att det blir "några" fler pennor?! Det är ju sååå kul att färglägga!!!
Började på några kort som ska få åka med posten någon dag... Men hann inte riktigt färdigt innan vi blev tvungna att plocka ihop och åka hem igen...
Ett dygn med scrap och detta är det enda jag kan visa upp...

...en sovande Ellen bara 16 dagar gammal...
Har helt snöat in på att göra 6x12 (halva) sidor. Vanligast är väl att man scrappar på 12x12(tum) sidor men det är alltid kul att variera sig!

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart kort! Du är ju bara såååå duktig på dett!! Spännande att pröva på någon gång!! Om jag får tid;-)
    Kram K

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥