torsdag 23 september 2010

Sovmorgon!

Jag vill tacka gud, och för all del Magnus också, för att jag fått sova bättre inatt/imorse!

Går-natten var hemsk... Axel med förkylning på G och växtvärk utan desslike! Så när jag satt och masserade honom kom min hosta... Hostade ett par timmar... Sen vaknade Ellen vid fyra tiden, jag gick in och la ner henne igen men nej nej nej hon hade inte tänkt somna om! Magnus gick in en gång och la ner henne och tack och lov så somnade hon om direkt. (Hon har en tendens att somna så fort Magnus lägger ner henne igen, gör jag det skriker hon förtvivlat...)
Sen vaknade hon halv sex och det var min tur att trippa upp med henne, jag var sååå trött, alldeles vimmelkantig! Så jag kan sammanfatta gårdagen som i en dimma...

Men inatt har bara jag varit vaken och hostat, nu hade jag laddat upp med kokhett vatten i termos och "halstabletter" =somnade om nästan direkt. Gött!

Magnus tog Ellen imorse när hon ville upp vid halv fem, gick ner gav henne välling och gick upp igen och la henne. Behöver jag säga att hon somnade direkt för att sedan väcka mig först klockan 7.20!!! SOVMORGON = UNDERBART!!!!

2 kommentarer:

  1. tänk att det skulle komma en dag när man tycker att sovmorgon är till 7.20 och att sova ut är att få sova till 8. :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ja jag håller med Linnea!! Skönt för dej att få sova ut och hoppas att du snart slipper din envisa hosta!!
    Stor kram K

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥