fredag 24 september 2010

Så här gör jag...

...typ...;-)
Fick en fråga av Linnéa om jag kunde visa hur jag sätter på muddar på kläder. Tack för den utmaningen!=) Är inte så bra på just muddar, eftersom jag gillar genvägar här i livet, men här kommer en variant.
Det brukar bli lite olika varianter men just det här är en klänning och på den ville jag inte(läs orkar inte) ha några knappar.
Så ringningen är ganska vid så att den lätt går över huvudet ändå.
Nu har jag inga bilder direkt från början. Men jag syr ihop ena axelsömmen först. Sen jag lägger "mudden" räta mot räta med klänningens halsringning och syr ihop dem.

Sen viker jag ut och syr ihop andra axelsömmen. Då blir det bara en söm i halsmudden.

Sen viker jag in mudden mot halsen, på avigsidan. Och nålar.

Då ser det ut så här.

Sen syr jag fast det hela med tvillingnål.(universal till de flesta maskiner)

Sen är den färdig! =)

Ska försöka göra en bättre beskrivning en annan gång!
Fråga om det är något jag varit otydlig med. =)





1 kommentar:

  1. ahaaaa... det ser jättefint ut. :) tack för inspirationen!

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥