onsdag 19 januari 2011

SJ kan dra dit pepparn växer....!

Äntligen tillbaka till verkligheten, från att ha "gästspelat" i det jag än så länge väljer att kalla overkligheten. Men den dagen kommer närmre och närmre... Ser verkligen fram emot att börja jobba till hösten! Det kliar rejält i fingrarna nu... =) Men måste samtidigt säga att det är otroligt skönt att jag för länge länge länge sedan beslutade mig för att vara hemma med barnen till hösten 2011.

Alltså helt ärligt JAG HATAR ATT ÅKA TÅG eller jag menar buss, för mina tåg tycks nästan alltid var inställda och ersatta med buss. På måndagen skulle jag åka tåg(rälsbuss) från malung kl 11.43 men nej då där stod en ersättnings buss(tågbuss vill dom kalla det) Jag satte mig i bussen rätt så långt fram, brukar göra det eftersom man aldrig vet om det kommer på någon med ett djur i famn... Så när konduktörn började kolla biljetterna så hör jag hur han säger att tåget till stockholm är inställt, ja ha säger passagerarn men det blir väl buss istället då? -Nej dt vet jag inte säger konduktörn. Då ryckte jag in: -Men alltså om vi inte kommer vidare från borlänge till stockholm så vill då jag hoppa av den här bussen också! Jag har inte lust att sitta i borlänge å glo!! Konduktörn: -Ööööö, nä hä, då måste jag väl ringa å kolla då? Jag: -Ja, det måste du!!
Så väl i borlänge fanns där ersättningsbussar till stockholm. Inga konduktörer dock, så en av passagerarna ordnade till slut med busschauförerna så att en buss gick direkt till Arlanda och den andra skulle hämta å lämna efter vägen. Tur det för det fanns en tjej med som skulle med ett plan kl 17... 16.40 kom vi till arlanda... 16.15 skulle vi varit framme i stockholm. Jag klev av tåget 17.35, ja nästan en och en halv timme för sent... Inget kaffe sedan frukosten och lunchen intogs kl 11, hade ju planerat att dricka kaffe på tåget men nej just det det var juh inget tåg, utan en shabbig buss, varvid huvudvärken kom som ett brev på posten! Tur man e rustad, migräntabletterna var det första jag packade i ryggsäcken innan jag for...
Där rök också vårt inplanerade besök på scrap-affären tänke jag. Men Malin och Tyra stod redo på centralen och väntade på mig. Vi sprang till t-banan, tog första bästa, och sprang vidare till scrap-affärn. 17.50 dundrade vi in... Puh! Vi hann! =) Blev dock inget inhandlat(!!!) denna gång men inspiration fick vi i alla fall! =)

Tisdagen spenderades på Dramaten(!!) urcooolt, tyckte jag som aldrig varit dit.. Hmmm, hittar jag dit sa jag till Malin. Hur ser det ut? Det är en stor vit byggnad med guld utanpå, du kan inte missa den! =) Och ja, till och med jag hittade dit! Kvinnligt forum hela dagen, spännande... Och avslutades med en guidad tur runt på Dramaten, jätte kul! =)

Hemresan höll på att gå åt pipsvängen även den då rälsbussen var ersatt med buss. Eftersom jag inte var bland dem första, inte bland dem sista heller, av tåget så tänkte jag att jo men de e lugnt. Men för säkerhetsskull sprang jag till bussen. Och ser att den håller på att backa ut från gaten!! Men som tur är ser de mig och jag får komma på bussen. Jag: -Alltså helt ärligt det är jätte många kvar nere vid tåget fortfarande, har alla kommit tror ni??!! Konduktörn på bussen: -Vi fick veta att 5 st skulle vidare som kom med stockholmståget och 5 st har kommit. Du blir nu den 6é. Jag: -Ja jag har då sagt att och visat att jag skulle vidare men någon har tydligen inte gjort det....grrrr.....
Ja ja nu gick det bra och vi kom till station bara en kvart för sent denna gång........

5 kommentarer:

  1. Men fy vilken jobbig resa! Dom klagar på att ingen åker tåg... Det är väl inte så konstigt att vi inte vill åka tåg, som för övrigt aldrig går!

    Skoj med Dramaten! Vet ärligt inte om jag skulle hitta dit heller ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Meeeen nästan så att man blir lite förbannad:-( Hur fasen tänker dom???
    Kul med dramaten, vad såg du där? O så duktig du är som hittade dit själv!!
    Kramis K

    SvaraRadera
  3. Lugn och fin, det är ungefär lika då jag går in i en viss butik i Malung och så är det slut på det om jag ska ha och så säger de -det kommer på torsdag och jag vill ha det just då på måndag, hi, hi. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja ja SJ är som dom är och får tydligen fortsätta att vara så också...suck...

    Dramaten ja, verkligen jätte kul lokal att ha möte i!! =) För det var därför jag var där "konferens" - Kvinnligt forum - hela dagen. =) Tyvärr såg vi ingen föreställning men man fick juh boka sig biljetter till någon av kvällens föreställningar om man ville... Men nu valde ju jag att åka hem till mina älsklingar istället...;-)

    SvaraRadera
  5. Mamma: Bla bla bla bla bla.......
    Kram

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥