tisdag 25 januari 2011

Trappan upp!

När vi köpte det här huset år 2004 gick vi runt i huset och bara myste.
Vi tyckte det var helt perfekt! Vi älskade det från första stund.
Framför allt, DET VAR VÅRT...=)
Vi fick göra VAD VI VILLE utan att någon annan skulle lägga sig i! =)
För det hade vi klart för oss, huset skulle renoveras rum för rum...


Så här såg trappan upp till övervåningen ut när vi flyttade in...
...jag behöver väl inte tala om att jag älskade dessa tapeter??!!
Original, givetvis, typ 60-tal kanske..
Tyvärr var den med vit bakgrund väldigt risig. Ledstången "repet" var en riktigt kul detalj som tyvärr rök vid första festen i huset, den sedvanliga kräftskivan...
Länge, länge, länge sa vi att den mörka tapeten skulle vara kvar. Den var ju så fiiin!!! Eller egentligen så hade den ju hängt med i nästan 50 år och var sliten även den. Sprucken på massor av ställen osv osv osv....
Så vid ett svagt tillfälle, samtidigt som vi gjorde om köket 2007, kom vi på att vi skulle måla hela skiten vitt. Sagt och gjort.

Behöver jag säga att JAG ÅNGRAR MIG!!!??????????!!!!!

Så när vi väl hade gjort det tyckte jag att furu-trappan var såååå ful!
Jag ville att det skulle vara lite mera färg!!
Hittade den perfekta bilden på en trappa i tidningen Family Living, så jag tog med tidningen till färg-affärn, och hem och målade trappan.

Jag blev super nöjd.
Och så ser trappan ut än idag. =)



 
Våra handavtryck på väggen blev pricken över i:et! =)

Så nu några år senare känner jag att det vore kul att förnya igen...
Ellens handavtryck fattas ju på väggen... Så nu det jag funderar över:
-Fixa Ellens handavtryck också på väggen.....
eller
-Leta upp en liknande tapet från 50-60 talet och tapetsera om.... 

Tåls att fundera på....

....HUR TYCKER DU ATT VI SKA GÖRA? =)

3 kommentarer:

  1. Allt är fint!! Vilka härliga idér du har!! Är de ok om vi snor idén med handavtrycken? Underbart ju!!
    Ja 50-tals tapetn var oxå underbar, men som du själv skriver kanske slitna då...Och så verkade vara hemskt mycket mönster? Eller? ;-)
    Ja de där är svårt hur man ska göra, men de hände ju självklar mycket mer med en mönstrad 50-tals tapet!!;-)
    Gud så duktiga ni är!!
    Kramar på dej min vän

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig trapp! Me like! Så roligt att se före o. efter bilder.
    Vårat hus hade oxå kultiga tapeter, dödsläckert, men tyvärr hade förra ägaren rökt inne så det var bara att riva ner alltihopa för att bli av med lukten o. den gula nikotin färgen. Om ni vill tapetsera igen kan ni säkert hitta tapeter i samma stil.

    SvaraRadera
  3. Det är klart att ni ska göra om! Det är ju inte för evigt ändå, när andan faller på tar man ju bara fram den vita rollern igen... kolla här!
    http://www.interior1900.com/
    moster A

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥