lördag 6 oktober 2012

Morgongympa kanske?

Lördag morgon och jag kan inte somna om fastän jag har möjligheten.. Magnus sover tungt bredvid men jag antar att hans klocka snart ringer då han ska på hockeyträning om en stund. Hans tur att träna alltså. Jag borde försöka ta mig iväg efter det när han kommer hem.. Men då måste jag gå upp snart och förbereda lunchen så att inte den blir för sen. För blir den för sen, hugger dessa tjejer i familjen... Axel är som vanligt uppe tidigt då det är helg och ledigt. Annars sover han minsann och vi får väcka honom... Han som kom hem efter att jag lagt mig igår kväll, då de var på hockey, LIF-DIF...
Ellen leker uppe i sitt rum, ropar ibland och säger si å så... Skriker ännu högre om vi inte hör...osv osv... Så gissa vad, jo då nu sitter jag uppe orkar inte strida denna tidiga "ljuvliga" morgon... Alltså jösses! Låt klockan ticka på lite så jag kan duka fram frukost. Axels medicin får inte tas med mat, måste gå en timme, men alldeles strax är det FRUKOST!! Och efter det hoppas jag att alla mungipor pekar uppåt! Annars får vi fejka tills de gör det, lätt! :-)
Så här såg det ut här om dan när Ellen hade lite gympa för oss... Vilken liten gopia hon är!

4 kommentarer:

  1. Så glad ser man ut då man har gympa på förskolan : ))

    SvaraRadera
  2. Underbart med barn som vill ta vara på dagen! Om 10 år bloggar vi om att vi får tvinga upp dem vid 14.... :)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥