lördag 27 oktober 2012

Outfits, pyssel och en massa babbel...

Är så pysselsugen! Tänkte att jag kanske skulle ta mig tid till lite sådant idag...
...men något var fel redan i morse...
Vi uträttade några måsten, så som vinterstövlar till Axel... mm mm...
Axel och Magnus åkte på kalas efter lunch. Mamma kom hit och hon, Ellen och jag tog en promenad, jätteskönt! Men när vi kom hem var migränen ett faktum. Blev liggandes i tre timmar... Så det var den lördagen det... Oxfilén som ligger i kylen och skulle tillagas i kväll, ligger kvar i kylen...det fick bli pizza istället och magen känns som holarnas största...
Tack för att jag fick klaga lite nu till något annat. Någon som också är pysselsugen...
...och fixar med både det ena å det andra...


Gissa om jag var gråtfärdig när hon kom till mig med denna tavla en morgon?
-Titta mamma, jag har gjort en hand på! Med blyerts, som tur var...!


Så jag kunde sudda bort och nu står den tryggt högt uppe på en hylla igen. Fina fina tavlan som Ellen gjorde när hon gick på småbarnsavdelningen på förskolan. ♥

Eftersom jag förstår att det kliar i fingrarna på mina pysselsugna barn tog vi i torsdags fram leran som Ellen fick av Theo och Timeja när hon fyllde år. Det var verkligen jättekul! Klara fina färger, med en tillhörande bondgård(som vi aldrig hann ta fram ens, vi hade fullt upp med att skapa.) leran var en aning för gammal tyvärr men det gjorde inget. KUL VAR DET! :-)
Axel tog tag i grisen och var supernöjd med resultatet...


Vilket jag förstår! :-) Jag är ganska nöjd med alla de andra också...


En krokodil med grön ryggsäck, en häst men grön man, en tupp, ett får och grisen. ♥

Kanske vi kan få pyssla lite i morrn igen. Vi får se. Eller ta lite mer kort...


...för det gillar vissa när man kan hoppa och göra grimaser! :-)

När man är på rätt humör det vill säga...


-Jag är sur nu och du får inte se mig!

Snacka om att har varierade humör...



Som igår. Jag hade en tid på röntgen i Mora för att kolla mina åderbråck. De skulle kollas med Ultraljud med doppler på benvenerna. Man skulle stå upp och läkaren körde med ultraljuds apparaten efter benet. Efter ett tag känner jag hur varm jag blir och säger att jag måste ta av mig koftan. Några sekunder/minuter(?) senare säger jag att jag tror jag har blodsockerfall eller något och läkaren säger strängt -lägg dig ner! Jag: -Nä, det går bra, fortsätt du, men jag kanske ska ta bananen jag har i väskan? Läkarn: -Lägg dig ner! Du håller på att svimma! Det är inget blodsockerfall utan blodtycksfall! Så jag lägger mig ner och känner hur det bara susar i huvet... Läkarn: -Ingen fara, det händer ibland, jag kör ju efter dina vener(tror jag han sa) och det kan ge signaler till hjärnan att hjärtat ska slå sakta (typ...kommer inte ihåg vad han sa riktigt...) Men det är klart att sådant händer mig... Hur som helst, jag har helt klart problem med mina benvener och blodet flyter typ baklänges, bara att vänta å se om de tillåter operation, politikerna har tydligen satt så höga kriterier att det är supersvårt att få operation nu för tiden. Nä men visst, jag kan fortsätta att ha skitont i benen, det finns ju alvedon... Men han sa att det onda i ena benet inte kändes som att det kom ifrån åderbråcket, inte ännu i alla fall. Frågan är inte OM jag kommer att få problem där också utan NÄR...
Hur som han tyckte att jag skulle kolla upp min rygg... Har ni hört det förut? Japp... Jag ska. Sen.

Det var ju inte det jag skulle babbla om nu utan om tjejen med varierande humör och åsikter...
Hon och mamma följde med till Mora de ville shoppa när jag var på lasarettet och hade hittat en massa snyggt. Bland annat denna snygga jacka som vi gick och köpte när jag kom till dem. Problemet vara bara att Ellen absolut inte skulle ha jackan då utan hon ville ha en rosa. Jag tyckte att hon skulle ha en lila. Jag köpte den lila och hon grät för den igår kväll...

...imorse var läget liiiite annorlunda:

-Ååååååh idag ska jag ha min nya fiiiina jacka!


Så söööööööt! ♥ Klart att man kan ändra sig när man sovit på saken! :-)

Så här kommer hon, vår lilla gopia i olika outsfits...
Provade en SNYGG mössa inne på lindex... Absolut snygg men ack så opraktisk, gick inte över öronen och mössor har hon så jag lyckades förvilla henne så den följde inte med till kassan...

Här i en annan mössa, ärvd av brorsan, där av en favorit...


...och i våfflat hår...! ♥

Här är vår lilla prinsessa...


Inför maskeraden på förskolan här om veckan... :-)



Glitterskor och tjock mössa... jösses alltså...


Så med detta vill jag säga att det är INTE jag som klär henne...

När brorsan var kalasklädd idag, skulle så klart hon också vara det...


Jag måste bara försöka lära henne vad som passar ihop och inte... Vet att hon för en vecka sedan hade grön/blå randig plysh dress och utan på det en rosa stickad klänning, som dessutom skulle vara bak och fram... Alltså jag tar inte den fajten på morgonen innan förskolan, tycker hon att hon är fin så är ju det huvudsaken... ♥



Nu ikväll låg hon på kökssoffan och filosoferade:
-Jag vilar så jag blir stor å vuxen...
-Mmmm, du e min kompis mamma! ♥

Och sådan "polare" som jag är med mina barn så låter jag dem ha världens fulaste lampa i tv-rums fönstret...

2 kommentarer:

  1. Ångrar att vi inte köpte den rosa mössan innan du kom... Den är ju snygg och man kan ju ha den då man leker.
    Fast vi klämde ju till och köpte en snygg väst och sen tyckte fröken att vi skulle köpa "något som passar till" så expediten skrattade då hon hörde henne.
    Lampan i fönstret är fin så låt den stå där!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ja vad gör man inte för sina barn? Jag har satt upp två Bilar-affischer på väggen vid Nemos pysselbänk. Väggen är skitful och ska göras om så det kvittar väl tänker jag .......

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥