söndag 7 oktober 2012

Trattkantarellsoppa!

Som jag nämnt tidigare så gillar jag Annonsbladets, "Sofias Mat" varje vecka ett gott nytt recept! Som jag ofta prövar, så även denna vecka...
Jag kan tyvärr inte hitta receptet på nätet synd nog...
Hoppas ni alla som bor häromkring läser Annonsbladet och då speciellt sidan Sofias mat!

Trattkantarellsoppa med ädelost och whiskey(står det som rubrik på receptet men jag kan inte hitta någon whiskey som ingrediens utan jag vet att det förut fanns en ädelost som innehöll whiskey, inte en aning men det kan vara så..)
Som vanligt följde jag inte receptet till punkt och pricka heller...
...för ingen har plockat, rensat och förvällt några kantareller till mig....;-)
Så jag gjorde denna soppa på två små konservburkar med kantareller, funkade fin fint! :-)

Här skulle jag lätt kunna skriva in receptet men helt ärligt så vet jag inte om man får göra så? Någon som vet? Får man skriva av någon annans recept, som här från en tidning, och publicera det på sin blogg?




Supergott!! Rund och goooood soppa! :-)
De två minsta familjedeltagarna i denna familj fick sin favorit mat istället...
...falukorv och pasta så klart!! :-)

2 kommentarer:

  1. Mums va gott! Ja klart att du får! Du har ju berättat vart de kommer ifrån så bara dela med dej!
    Kraaam K

    SvaraRadera
  2. Mmmmm gott!! Vad är det med barn och falukorv!? :)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥