fredag 1 juli 2011

Bad...

F*ck! De e molnigt idag... Det betyder STÄD-TAJM!!!

Ja ja, känner mig ganska pigg i alla fall. Somnade strax efter 21 och gick upp efter 07. Skönt.
Men känner att saker som jag borde gjort i går kväll när barnen somnat ligger å gnager...

Igår gjorde vi ett besök vid bullsjön (närmsta badstrand, vid byns camping.)
Vi fick trevligt sällskap en stund innan dom skulle iväg och jobba. Sen dök hon upp på cykel, hon som är känd för att bada där, iförd endast trosor... Jag försökte prata och leka så mycket som möjligt med Axel för att han inte skulle titta på henne... Sen kom det en bil med ungdomar, parkerade bilen öppnade dörrarna å spelade dunka dunka så hela holmen hoppa en stund. Alltså man får inte ens köra bil ända ut på holmen!! (MEN här förvånar jag mig själv och håller tyst?! Vill ju inte att mina barn ska se när morsan får stryk liksom...) De högljudda ungdomarna sprang runt och ropade: -Bror! -Jävla gay! osv osv till varandra... Vi badade lite till innan jag med en högljutt skrikande Ellen och en mycket förvånad Axel packade oss iväg till bilen igen.


Barnen tyckte det var underbart i vattnet! Jo då, jag doppade mig också men sen hade jag fullt upp med det som omkring störde lite...


Se så söt det går att va i sin fina pippi-baddräkt. ♥

Väl hemma spolade vi i våran pool (en sådan där liten plast båt) och jag insåg att nästa gång stannar vi hemma istället. Så kul som dom hade i den!! =) Eller om någon läsare kanske kan tipsa oss om ett bra badställe runt här??



Nu gör vi oss redo för simskolan!


Sååå duktig han är min lilla prins!!
Är så stolt för honom, så ser ni någon vid bassängen med näsan i vädret är det jag!

4 kommentarer:

  1. Fy vad tråkigt att inte få bada ifred.... Så sur jag hade blivit! Kram

    SvaraRadera
  2. Lever den tjejen fortfarande...??? Lika knäpp antar jag;-)
    Uscha va tråkigt att de förstör så... Där hade jag nog ändå inte kunnat varit tyst o de hade nog resulterat i att jag oxå hade fått stryck;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Öje badplats är fin // Krickan.

    SvaraRadera
  4. Öje är bäst! :)
    Men finns det inte en fin vik i Grimsåker också, tror jag...?
    Mosjön?

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥