onsdag 20 juli 2011

Pasta Sallad!!

I Måndags så hade vi bjudit hem lite vänner för lite förfest innan vi cyklade ner till öltältet. Vi(JAG) hade gjort två olika välkomstdinkar i form av sangria och den andra Martini Bianco, sprite, skivad röd chili och lime. Gott! Vi serverade vår favorit pasta sallad som jag blev tipsad om hos Karro (HÄR) förra sommarn, den hänger med än här...;-)
Nästa sommar äter vi den tillsammans Karro!!! =)



Så här såg den ut igår då mamma gjort en till sina vänner också. =)
Jag själv glömde helt och hållet bort kameran på måndagen så ni får inga bilder på vårt dricka och mat...
...den njöt vi av istället...;-)

Här kommer receptet på salladen igen!


Pasta sallad:

500 gram pasta

en grillad kyckling

2 pkt bacon

en liten purjolök

2 röda paprikor eller vilken färg man vill

200 gram fetaost

ruccola efter smak

Sås som man sedan blandar i salladen:

Blanda:

2 dl cream fraiche

3 dl gräddfil

pesto efter smak

2 krm svartpeppar

1 tsk salt

Servera tillsammans med bröd!!

4 kommentarer:

  1. MMm den är sååå god! japp de tycker jag låter kanonbra att vi äter den tillsammans nästa år på dansveckan;-)!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ser verkligen somrigt och gott ut i det "fatet" :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Den salladen bjöd Karro oss på förra sommaren, riktigt god!
    Vilken snygg form!!! Är det Rice eller gerbera? Älskar det porslinet.

    SvaraRadera
  4. Åh, jag älskar formen!! Den är från Rice, fick den i 30-års present av min bästa Janet! =)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥