fredag 19 augusti 2011

1997

Det här var väl egentligen tänkt att det skulle ligga som status på facebook men jag e juh lite avig så det blev här istället! =)

Fick årtalet 1997 av min vän Karro. Tusen tack för det MEN(!) vad hände då egentligen??
Jag med mitt minne fick helt enkelt leta fram en gammal dagbok från vindens gömmor...
Hittade en dagbok som jag fick av mina vänner i 17-års present. Alltså i mars 1997. =) Började läsa med spänning...
Vi var sex tjejer som gick samma program på gymnasiet, här första året. Vi umgicks flitigt både i och utanför skolan. Det jag skriver mest ibörjan av dagboken är en teater som vi tränade till och uppträdde på. Hur det gick vilka misstag man gjorde på scen och hur pinsamt det var. Och sedan var det givetvis massor av kärleksbekymmer! ;-) Bytte från ett några år långt förhållande till ett förhållande som jag egentligen inte vet om det var något förhållande...;-) Jösses vilka bekymmer! Vikten var ett ständigt återkommande kapitel också. Tänk om jag sett mig själv där jag sitter idag 10 kg tyngre...oj oj oj så många tårar det hade blivit...jag som DÅ kämpade för att komma ner 5 kg... Så tänk om man nu efter denna tanke-ställare kunde lära sig att njuta av den man är istället för att vilja vara allt annat...
Åkte till Mallis med Maria och levde loppan en vecka(under höstlovet) 17 år!! Hur kan man ens få boka en charter-resa då undrar jag?? Hur kunde mamma släppa iväg mig?? Ellen kommer inte få åka själv då i alla fall...
Varje månad räknar jag ner, typ IDAG ÄR DET BARA 5 MÅNADER KVAR TILLS JAG FYLLER 18!!!
Herregud, inte lätt å va ungdom heller, inser jag nu. =)
Jag är i alla fall sååå tacksam för dessa dagböcker som finns med mig genom hela livet...

Kanske ni får höra mer om dagböckerna i framtiden(om ni vill?), det är juh bara så kul att läsa dem! =)

7 kommentarer:

  1. Alltså du tror väl inte på allvar att jag släppte iväg dig frivilligt?! Det var säkert far din som lovade dig. Sen tyckte jag väl att det okej då det var "Maria fr föss" du skulle åka med. Kommer ihåg att jag grät då ni gick genom kontrollen på Arlanda. Ellen kommer nog åka då hon är 16 ; )
    Kom ihåg "små barn små bekymmer - stora barn..."
    Lovar att det är så! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, det är ju jättekul att läsa och höra om :-) Fy vad jag ångrar nu att jag slängt alla mina dagböcker :-( Men det var tvunget med en svartsjuk sambo.... Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh tack för att du delar med dej, sååå roligt o vill gärna höra mer;-)
    Jag har oxå skrivit dagbok i måååånga år, men slutade dock lite smått när jag träffade Jonas, tyvärr...
    Men nu har jag ju bloggen som jag kan skriva i o gå tillbaka o se vad som har hänt!Tur kanske att det inte fanns blogg på !"våran" dagbokstid för då hade jag förmodligen varit inspärrad nu med alla mina hemska tankar;-)
    Kram K
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Det vill vi jättegärna! Sjukt kul att höra från tonåren ju. :)

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Mitt kusinbarn¨var precis med en kompis själv på Cypern och hon fdyller 16 i år..Ellen kommer nog få sin resa ;)

    SvaraRadera
  7. Mallis.... Det kommer vi ihåg, vi som var där samtidigt!!!! Ni somnade gott i vår säng en kväll ;)

    /Sara

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥