lördag 20 augusti 2011

Följa!

Ja, Ellen hade gjort sig klar imorse, för att följa pappa på vasastaffeten.
Mössa, nattlinne och stövlar.


Idag hejar vi på 518 Släktmotionärerna!!‏
Bara en massa släkt som springer vasastafetten.
(alltså samma sträcka som vasaloppet, fast uppdelat i 10 sträckor) =)
Har ingen riktig koll på hur de startar(tror det kan vara nedstående ordning!)
 dom som kämpar är:
Sirpa
Martin
Viktor
Magnus
Tord
Arja
Peter
Helena
Päivi
Lena

Släkten har haft ett lag sedan 2004 och efteråt träffas vi alltid över en middag. Och då får ju även vi som bara hejjar på vara med. Ikväll blir det hotellet. Där mostrarna ska sitta och gäspa i kapp...;-)

Axel, Ellen och jag har lyckan att få umgås med minsta kusinen Matilda (alltså min kusin och minst i en kusin-skara på 20 kusiner alla födda mellan 1979 och 2003) och Fredrik (moster Arjas man och Matildas pappa =))
Skönt att slippa vara ute i spåret en dag som denna...fick sms imorse av mamma som stod i starten i Berga(Sälen) 10 grader och regn...brrrr....inte ett dugg avis på henne....

Hoppas i alla fall att det blir uppehåll någongång idag för då ska vi(läs alla utom jag!) spela minigolf! =)

UPDATE:

Mamsen gjorde en kanon tid på första sträckan!! Tid 50:19, fatta!!
5,18 min/km.
VILKEN SUPER-MORMOR MINA BARN HAR!!!
Här kan ni följa vårt lag genom dagen!

3 kommentarer:

  1. Men vilken härlig "familjetradition"! Ta vara på den :-) Och minigolf är helt ok bara man kommer igång! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja,nu blir jag imponerad av mormor Sirpa!Det är nog som jag tror att lilla prinsessan har samma starka vilja som momo och då kommer man långt.Och så förstår jag att vi syns ikväll då men jag ska ligga lågt när det gäller sessan.Kram på er,Carina.

    SvaraRadera
  3. Hade ont i magen och var "kräk-sjuk" då jag hade 4 km kvar och då tänkte jag på vad Axel skulle ha sagt- kämpa mormor, fokusera på att springa.

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥