måndag 8 november 2010

Är brutalt stel...

...har fått känna på att det finns "muskler"(?!!) som inte andvänds så ofta!
Igår skjutsade vi barnen till mormor på förmiddan.
För vi skulle hem å måla hela dagen och kvällen, kl 22.15 kom jag in och det är suuuuper sent för mig! ;-)
Men så skönt det är att göra något! Att jag också kan hjälpa till med utbyggnaden!
Var riktigt roligt att måla det nya innertaket.
Magnus fyllde i alla kvistar med kvistlack, 2 gånger om på varje kvist, så nu j*vlar om de syns igenom sedan...;-)
Sedan strök jag alla brädor med panelgrund en gång, för att sedan gå över dem en gång till när de torkat. Vi vill juh ha dem riktigt vita! Blir att måla dem en tredje gång sedan när de sitter på plats också..
Kändes som vi hade brädor överallt, källargolvet var perfekt att måla på.

Sen ut i utbyggnaden för att ta tag i brädorna där ute. Här målar jag de kortaste(och givetvis lättaste) längderna, de som blir typ i nock. Sedan gick jag in på de svårare längderna (ca 3,5 m. långa) och jag kan säga att de var riktigt otympliga...
Men det gjorde inget för lika glad var jag ändå! Äntligen får jag börja hjälpa till!!! =)

Brädor på tork...=)

Vi har valt att lägga in en sorts panel i taket, lite bredare än de vanligaste.
Det kommer att bli SUPERSNYGGT!

Så igår blev det ingen data-tid alls! =)
Mäh, tänker du nu, inlägget nedan är juh gjort igår??!!
NÄ! Det är det inte, jag fick lära (av Karro) mig att man kunde lägga in ett planerat inlägg om man vill! =)
Så när ni tror att jag sitter hemma framför datorn så kan jag vara precis vart som helst!! ;-)

Nu måste jag fixa med mat. Akupunktur idag igen och VÄRLDENS BÄSTA MAMMA flexar för att äta lunch med oss och leka med gull-ungarna när jag är iväg.

3 kommentarer:

  1. WOW! De kommer att bli sååå snyggt, och visst är de sååå roligt att hjälpa till och man ser hur allt växer fram!?
    Kul att jag kunde dela med mig lite! de är ju perfekt att göra så!!;-)
    Kram på dej♥

    SvaraRadera
  2. Kul att måla! Det är så härligt när det händer så påtagliga grejer...! :-)
    Snyggt blir det!

    SvaraRadera
  3. Barnen lekte fångarna på fortet , gungade, mm på Bullsjön då föräldrarna målade tak. Vem var lyckligast tro? Mormor! Som fick en dag med sina bästisar.
    Jag äter gärna lunch hos er flera dagar så slipper jag matdosan.

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥