tisdag 23 november 2010

Hårfärg...

Jo, jag säger hårfärg fastän det står intensivtoning på förpackningen. Har lärt mig en gång i tiden att så fort man blandar två "vätskor" så är det färg. Inte vet jag om det är sant... Hur som helst, jag skrev vid något tillfälle förut att jag inte hade råd att gå till frissan och färga håret. Så jag gjorde som så många andra, köpte en på affärn. Jag tänkte att tar jag den dyraste så borde ju den vara bäst, eller?
Köpte denna och tänkte att det blir nog toppen! Men...
"Täcker grått hår" står det... -Kiss my a**!! Är nästan lika grå som innan...grrrrr....

Dessutom står det att färgen heter Ljusbrun. -Jo, tjena! Mitt hår är mörkt mörkt brunt, nästan svart!???! Grrrrr.....

Jag hade alltså i en sådan här "toning" i början av september. Sedan dess har jag färgat med samma färg 2 gånger till men bara i hårbotten där de grå är som värst. Nej, är sååå missnöjd med hårfärgen igen.:(
Ska pröva en ny (ny för mig) frisör i början av nästa månad. Kanske hon har några råd...kanske kanske hon kan skaka fram en tid för färgning innom snar framtid också...

2 kommentarer:

  1. Jag kör alltid garniers färg, ja de är färg ingen toning och jag tycker den är kalasbra!! Täcker väldigt bra!! Inga gråa hårstrån syns!! Så den kan jag rekomdera!!
    Kommer du ihåg när vi färgade vårat hår svart?! Ha guud så vi såg ut, men tyckte själva att de var skitsnyggt;-)!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ja herregud så hemskt fult det måste ha varit!! =) Tyvärr ser det nästan ut som svart det jag har nu...så...tur man är mamma-ledig och inte träffar så mycke folk. ;-)
    Jag hoppas verkligen att frissan har några tips...

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥