torsdag 25 november 2010

Onsdagen!

Igår var vi åter igen på babysim. Jag tycker att det är sååå mysigt!! Ellen tycker att det är sådär....
Förra veckan var hon mycket skeptisk. Grät i omgångar och klamrade sig fast vid mig som en liten ap-unge ;-) Så då tänkte jag att ja ja, vill hon inte detta så behöver vi väl inte gå å simma då. Men jag vill inte ge upp så lätt, så eftersom jag själv alltid älskat att simma å bada vill jag ju att mina barn ska tycka detsamma. Så i lördags tog vi med oss storebrorsan på badet och det var riktigt kul, tillslut tyckte även lill-stumpan.
För det är ju så, att det som Axel tycker att är kul det gillas även av Ellen. Så igår gick det riktigt bra! Jag tror inte att hon grät en enda gång!
När vi är på babysim så hämtar farmor och farfar Axel på dagis. Det tycker Axel att är kul, han säger att han får spela hur mycket spel han vill. =)
Så efter babysimmet brukar Ellen och jag passa på att gå och äta lunch med någon eller hitta på något hemma som inte Axel brukar tycka att är så kul, tex städa och fixa. Igår åkte julstjärnorna fram! Supermysigt!
Tv-rummet: STOR stjärna i det stora fönstret. Synd bara att jag inte har några fina gardiner att sätta upp... Måste iväg på shopping, nu.

Köket: Röd stjärna. Ute på verandan kan ni skymta granen också. =) 

Köket: Vita stjärnor så klart som i så många år nu... Har lite svårt att variera mig...

Och ett "god jul ♥" design Åsa. Såååå fint! 

Och nu, vill jag gärna ha tips på hur man tar kort när det är mörkt men på något ljust. Tex som på bilderna ovan. Vet att det kommer att bli svårt även på lucia... Så tips någon, hur ska man ställa in kameran?

2 kommentarer:

  1. På min kamera finns det ett program att välja för ljus inomhus. Men jag har en Olympus å det tror jag att jagvet att du inte har (i alla fall inte förut)
    puss <3

    SvaraRadera
  2. En Nikon D40 har jag men jag tror den snart får lämna in...:(
    Aha, ljus innomhus, måste kanske läsa instruktionsboken ändå då... Kan väl vara vettigt efter tre och ett halvt år...=)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥