onsdag 10 november 2010

Onsdag!

Det blev en ganska tidig kväll igår också, skönt!
Jag kan lova er att det snurrar i våra huvuden nu...
...golv, innerdörrar, dusch, klinker, lampor mm mm...
Vi sa det igår, att vi beundrar verkligen de som bygger ett helt nytt hus. Dom måste verkligen tänka på ALLT på en och samma gång. Vi har ju ändå bara 4 olika "rum" till att planera. Vet en familj som byggt ett helt nytt hus, en hop barn har dom också, hur har dom pallat? Lever dom överhuvudtaget, nu så här i efterhand?!
Idag ska jag i alla fall försöka ta mig iväg å kolla lite vad färg- och byggbutikerna i byn har att erbjuda...
...behöver jag säga att jag inte har så stora förhoppningar...
...oftast när jag kliver in genom dörrn så drar de lite efter andan och -Vad kan vi hjälpa Marie med idag då?
Var efter jag går igång och förklarar min idé om hur jag tänkt göra något...
...och de sneglar lite på mig, biter sig i läppen, styker sig över "skägget", kanske kliar sig lite i håret, börjar fingra nervös på något...och kommer med några tafatta förslag över hur man kan göra istället?!??
Jag: -Ööööö, går det alltså inte att göra så här???
De: -Fast är inte det krångligt? Eller: -Nej så gör man inte. Eller: -....suck....
Men det finns en kille (tja kille å kille vet jag väll inte, men karl då!) som brukar förstå vad jag menar och oftast lösa mina ideér/problem, det gillar jag skarpt varvid jag alltid rekommenderar hans butik till alla! Tyvärr går också han bet på vad jag menar ibland men det är väl sånt man får ta antar jag... =)
Vi ska i alla fall ut och göra ett försök idag.

Uppe i hallen har jag tröttnat på att vänta på taklister, nu åkte tavlorna upp ändå!
Kanske skulle blivit snickare istället? Tänk så mycket jag skulle få gjort här hemma då, eller?
Eller är det så där som dom säger, skomakarns barn osv osv...? ;-)
Hämtade hem en glad kille(med frusna kinder) igår från dagis, de hade åkt stjärtlapp!
Utan snö men på frosten!=)
Så imorse när vi kollade ut så sa vi,det var tur för fröken det som hade lovat snö tills idag! ;-)

Så när det var ca en dm snö idag, så skulle nya overallen invigas! =)


4 kommentarer:

  1. Undrar, heter din kompis Per?

    SvaraRadera
  2. Ja det har vi oxå frågat oss, hur får de egentligen till allt de som bygger ett helt nytt hus? Tycker man har fullt upp bara genbom att bestämma färg på vägarna;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Som nyrenoverad säger jag: Gör som du vill!! Det finns inget "rätt sätt" och "fel sätt" att göra saker på, det finns bara olika sätt som alla har sina konsekvenser! Det är bara att fundera över vilka konsekvenser man vill ha och köra på!! (för grejen är att du kommer att få lika många "rätt sätt" som människor du frågar)

    Kram

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥