måndag 1 november 2010

Tekakor!

På förmiddan bakade vi tekakor.
Attans så kladdig degen var, kändes som om vi hade deg överallt! Phu!
Inte en aning om varför, gjorde precis som i receptet förutom att jag tog vatten istället för mjölk så att lill-stumpan också kunde få smaka...=) Blir det mer kladdigt då? Någon som vet? Eller är det kladdigt med tekaks-deg?

Men åååååååh såååå goda dom blev!!!
Till och med stor-ätarn (not!) klämde två på direkten!!
Jodå, lite gick ner här också mest för sällskaps skull! =)

För övrigt kan jag inte förstå varför jag drar igång sånt, som bakning och så, när jag har huvudvärk??!!
Nu gick det riktigt fint men det hade ju kunnat sluta hur som helst...
Lill-stumpans framtänder har ÄNTLIGEN kommit fram.
Men oj oj oj oj så ont hon har, lider verkligen med henne.
Inte mycke sömn på nätterna....tur att man vet att man kommer bli pensionär senare i livet...
För sova får vi väl göra först då antar jag...

3 kommentarer:

  1. Det är bra om degen är kladdig. Tekakorna ser supergoda ut. Och barna, i löööööv.
    Kram moster H.

    SvaraRadera
  2. Åhh så gött det där ser ut!! Jag har för mej att min deg till kakorna blir sååå klabbig...
    Synd att vi inte bodde närmre varandra för då hade jag kunnat tittat in på lite fika;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Jag har också bakat bröd idag! Även jag med huvudvärk...mammalivet. /Kram Malin

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥