torsdag 9 december 2010

73 års kalas!

Nu sitter äntligen delarna ihop och jag får slappa en stund i soffan... Magnus är på hockeyträning och det är tyst och lugnt här. SKÖNT med lite tyst tid för sig själv...
Jag sätter ihop mina pepparkakshus med kristyr. Eftersom delarna är egen-gjorda och inte så raka i kanterna så går det bäst med kristyr. Kan säga att det går åt lite florsocker....=)
Så nu står borgen/slottet (? inte döpt ännu...;-)) klart för att dekoreras imorrn. Det får givetvis barnen vara med och göra. Men tro inte att de får vara med vid själva ihop-sättningen nej nej nej det har jag fixat nu ikväll när de lagt sig... Så vill ni se det snygga pepparkaks"huset" ihop-satt och färdigt så lovar jag att det kommer bilder imorrn.....=)

Igår var vi och firade min farmor som fyllde år i måndags men då hade hon inte tid med oss...tänk att de ska vara så upptagna dessa pensionärer...;-) Axel hade bestämt present, teckning och trisslotter. Och så fick hon en tomte av Axel som han slagit in i present hos farmor innan. =) Tror han vill ge trisslotter i present för att han alltid får hjälpa alla att skrapa. Kolla vad koncentrerad han är! =) Tårta och sju sorters kakor bjöds vi givetvis på! Farmor, hon är så gullig! ♥ Varje gång vi varit dit så undrar jag varför jag inte tar mig tid och åker dit oftare?
Två stycken som kommer väldigt bra överens... Ellen har morfar lindad hårt runt sitt lillfinger!
Jag och bror min fastnade inte på bild denna gång heller. Brukar vara så, han vill inte vara med på bild och det är alltid jag som håller i kameran...

Nu bör jag snart gå å lägga mig, lucia på dagis imorrn bitti klockan 7.30....och då kan jag nog inte åka i pjamas... Hoppas det är kallt som sjutton så att det blir inomhus. Jo, det är supermysigt när luciatåget skrider fram ute i snön MEN det är så förbannat kallt!! Så det här e väl enda gången jag önskar att det är kallt ute...;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥