söndag 26 december 2010

Sammanfattar julhelgen...

...och tänker SHIT va kort den var!!!
Och som vanligt hanns inte riktigt fotograferingen med... Men så är det juh, man lever juh här och nu...och i minnet är bilderna mycket tydliga! Ser på de få foton vi har och attans vilka söta barn vi har!♥
På julafton åkte vi hem till mamma för att äta tillsammans där. Barnen fick paket under granen och vår prinsessa fick en passande tiara....
Kolla in "ruffset" där bak...=)

Klockan är 15 och Kalle visas på tvn...ser inte ut som om så många är intresserade...

-För vi är bäst i hela världen!! La la la...
Efter Kalle åkte vi hem igen. Tomten kom, lämnade säcken ute vid dörrn, och gick igen. Han fick inte komma in till oss i år...
...tyckte det var onödigt att skrämma upp Ellen en dag som denna.
Julen är ju barnens högtid!!
Axel var snabb med sina stora paket, jodå mest paket till honom givetvis, så inga bilder hanns å ta då. Får ta sen när han leker med dem istället. =)
Biljardbordet var nog bäst ändå, säger han. =)
Ellen fick äntligen en riktig dockvagn. Skönt, tänkte hon säkert, eftersom hon andvänt docksängen som typ vagn eller något...dragit runt på den i alla fall...=)

Juldagen tillbringades hos Magnus föräldrar. Med god mat, julklapps utdelning och trevligt sällskap av kusinerna. Ellen fullkomligt avgudade kusin Matilda. Vi satt bredvid henne i soffan och Ellen kunde inte låta bli sin stora kusin... =)
På kvällskvisten hämtade "fössköllon" upp mig för att sedan åka hem till mamma på lite vindrickning innan vi skulle på parken. Jo, jag vet, där bröt jag vår VITA JUL som vi har just för att det är barnens högtid. Men för att försvara mig lite så åkte jag hemifrån innan jag började dricka...
Trevligt var det i alla fall att få sitta ner och prata med tjejerna. =)
Men parken...
Alltså jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta det. (?) Ska försöka...
-Super trevligt att se alla folk som inte man ser så ofta!
-Jo, jag tror det var mycke folk? I baren i alla fall...
-Jag var nog "lite för nykter"...
-De luktade för mycket fis överallt. Och tror jag räknade till typ 5-6 spyor på golven...FRUKTANSVÄRT!
-Nej, parken är inget för mig just nu. Tyckte vi travade fram och tillbaka bara...eller...?
-Men som sagt superkul att se alla! Och det hade jag ju inte gjort om jag legat hemma i soffan...=)

Fick sovmorgon idag, tack min älskade för det!!♥
Mamma kom och fixade lunch och var med barnen så att vi kunde fixa ute i utbyggnaden.


FAN att de lyckades övertala mig om att måla salningarna själv istället för att beställa färdigmålat! BLÄ, säger jag bara...

Efter grundmålningen reser sig trät och jag måste nog slipa lite...kanske tungan funkar? -Kändes som sandpapper idag i alla fall...!
Nej, fy f-n, för att måla salningar och lister! SKIT tråkigt och tror säkert det ska målas minst 3 gånger till för att det ska bli snyggt!!'??!!

Min egna ♥hjälte♥ i "min" nya tvättstuga!
Här på ställning för att måla taket sista gången. Sedan fattas "bara" taklister och den är färdig!!!
JIIIHOOO!!!

Nu krypa till kojjs för att ladda för lek imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥