torsdag 30 december 2010

Väv väv väv...

...har satt väv heeela dagen lång!
Känner mig såååååå duktig! =)
Skjutsade barnen till mamma i förmiddags, så tusen tack kära mor för det!! ♥
Hem och "ut" i utbyggnaden för att arbeta. Jag har satt väv ovanför kaklet i badrummet.
Vi har kakel ända upp till 2.40 givetvis men sedan har vi ju som högst i rummen 4.04 meter, så det är alltså där jag har satt väv. Så upp och ner för en ställning hela dagen lång borde ge mig lite träningsvärk imorrn i alla fall. ;-)
När Magnus var hem på lunch sa jag till honom om han trodde att alla andras tjejer/fruar m.m. skulle gjort det jag höll på med....? Nä, kanske inte det...fick jag till svar.
Alltså, jag ville ju att han skulle säga att jag var duktig!!;-) Senare när han slutat för dagen och kom hem och kollade hur långt jag hunnit. Så hade jag inte hunnit alls lika långt som han förväntat sig så säger han: -Du skojjar med mig??!!!!!??? Har du inte hunnit längre????
-Mähhh! Alltså det var skit svårt vid fönstret, där jag skulle vika in och klä i fönstret också!!!!
Det är inte så j*vla lätt, man måste ju kolla med vattenpass då och då så att våderna hänger rakt också....!
Ja ja....eftersom jag grät efter första våden väv idag så har jag varit ganska tam resten av dagen. Hade nämligen satt första våden med rätsidan in, insåg jag efter allt mätande och strykningar. När jag sedan drog ner den följde pappret som sitter på gipsskivorna med ner.... Var otroligt glad att jag var ensam hemma så att tårarna kunde få rulla fritt nerför kinderna.... Bara att låta det torka, sedan spackla å slipa och nu på kvällskvisten när det torkat sätta upp sista våden. GÖTT, nu är det klart!! Bara att måla den ett par gånger under helgen också sedan kan rörmokarn gärna få komma å sätta in porslinet så man får njuta lite av allt hårt arbete också....;-)

1 kommentar:

  1. Jag tycket att du är jätte duktig!!! Om jag ska vara ärlig så hade jag inte ens provat och göra det själv.

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥