onsdag 1 december 2010

Pepparkaksbak!

Idag åkte julskivan på.
Bästa kompisarna kom och vi bakade pepparkakor, jättemysigt!

Eller det roligaste var kanske att äta deg, för att sedan gå och leka. =)
Mmmmm....så gott med deg!

Ellen ser upp på Jeanette med beundrande blick...
...pekar och talar om för oss att hon också vill ha lika lång fin fläta i håret som Jeanette har! =)

Och söta förkläden till alla barnen...

Avslutade med mumsigt fika. =)

Tänk så lite som behövs, ett par timmar tillsammans med köpt pepparkaksdeg...
Så avslappnande och rogivande för knoppen...
Fnitter fnitter från barnen och mamma blir varm i hela kroppen...

Tack underbara vänner för en mycket trevlig eftermidda! ♥

5 kommentarer:

  1. Så mysig eftermiddag. Har Ellen ditt gamla förkläde som mormor har sytt?
    Är det ett svärd vid saftglaset?! Suck isåfall, man ska baka pepparkakshjärtan, gubbar, gummor osv...

    SvaraRadera
  2. Svärd-pepparkakor! Jag vet en liten blondin som skulle bli överlycklig om han hade en sån pepparkaksform... =)

    SvaraRadera
  3. Så mysigt! Ska oxå baka pepparkakor någon dag, om det finns tid...? Vart har du köpt bamse förklädet? Alfred älskar ju bamse och de är det enda som gäller just nu...;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Jag tyckte också att det såg ut som ett svärd?
    Nej, tänkte jag,degen flöt ut i ugnen....hm.
    Mormor och jag är släkt!
    Okej då, nya tider, nya kakformer.
    Mysigt ser det ut i alla fall. Kram till er alla. Moster H!

    SvaraRadera
  5. Japp, visst var det ett svärd! Först när jag kollade ner i lådan med formar såg jag inte vad det var så jag sa inget men sen hittade Janet det och det blev såklart poppis bland killarna. =) Vet att Axel fick en massa formar förra året av en snäll tant på Hemköp, det var någon drive, typ köp 2 milda och få bakformar.
    Karro förklädet med bamse fick Axel för ett par år sedan av mamma och hon hade köpt det på typ Åhlens trodde hon. Men jag tror att jag sett något likanande på typ leklust kanske..
    Och det söta röda förklädet som Ellen har på sig är sytt av min älskade mormor♥...hon sydde det till mig när jag var liten....

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥