torsdag 2 december 2010

Dagens Aha....

Kom just å tänka på ett samtal vi hade här hemma idag....

Magnus diskar vällingflaskorna.
Jag: -Du kanske vill vara pappa-ledig ett tag i alla fall? Man hinner ju liksom inte så mycket om dagarna förutom att ta hand om barnen och leka med dem, eller hur?
Magnus: -Ja, varför inte? Det är ju kul att leka å så..
Jag: -Jo men man måste ju se till att allt annat funkar också. Som tex lunch, middag, disk, städ och övrigt plock...
Magnus: -Jo visst absolut, men skulle du jobba...(dramatisk paus..)...så skulle vi ha råd med städfirma och sen finns det väl cateringfirmor också som fixar maten och då blir ju bara lekandet kvar åt mig!
Jag ser nog riktigt frågande ut, för Magnus skyndar sig att säga: -Men nu är det ju så, att du vill ju vara hemma med barnen och jag vill jobba så då är det väl bäst att vi fortsätter så.*punkt*

Hmmmmm....det var väl inte riktigt så jag menade......
.......men det är väl oftast så, vi kvinnor och män tänker liiiite olika.....;-)

4 kommentarer:

  1. Var lite annorlunda hos mig för ja, herregud det är 24 år sen! så undrade gubben på bb redan när han skulle få va hemma och "SKÖTA" hushållet och barnen. Han tog då väl hand om barnen i alla fall....Till Jofa fick han ta broschyrer för de trodde inte på att han fick ta föräldraledigt! Alla gör som det passar bäst för dem, njut och va hemma, kram moster K

    SvaraRadera
  2. De är nog lugnast om man är hemma själv med barnen. Har sett hur det blir här om jag är borta en dag å Sven e hemma med barnen. De blir ett jäkla jobb efteråt..... För han "hinner" inte göra någonting när barnen är med. Konstigt tycker jag. Själv så ska man hinna med å dammsuga, skura golv (någon gång ibland), diska, tvätta, hänga tvätten, vika tvätt, laga mat, gå ut med hundarna å allt sånt. Plus barnen. Kram från kusin Linda

    SvaraRadera
  3. Jag är sååå himla klyven där.. Ibland vill jag att Jonas ska vara hemma för att se hur det är. Han har aldrig varit hemma med barnen, inte ens vabbat.... Men så vill jag ju suga på karamellen så länge som de bara går. Alltså jag vill både ha kakan och spara den... *Suck*
    Vi får väl se hur det blir till våren om jag får nått jobb, men börjar jag jobba och Jonas går hem så blir ekonomin däreffter oxå...;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  4. jag skulle nog helst ha velat vara hemma heeela tiden med Agnes men det är nog nyttigt för oss alla 3 med den här uppdelningen som vi har gjort... å nu e det ju min tur igen!!! Bara 11 dagar kvar att jobba... :-)Å visst det är ju inte bara att gå hemma å njuta av sina barn, men hushållsarbetet får man ta med en nypa salt å gneta på med det å istället tänka på alla härliga stunder man får med barnen Kram kram Lena

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥