fredag 10 december 2010

Pepparkaks"huset"!

Okej efter att ha gjort Pepparkaksborgar i två år i rad så frågade jag Axel vad vi skulle göra för pepparkakshus i år? -Jo, jag vet! utbrast Axel och sprang iväg för att hämta något....
...sin LEGO adventskalender. Sån här riddarborg ska vi göra i år!
Sagt och gjort. Utan beskrivningar eller färdiga mallar (har fått reda på nu i efterhand att man kan låna en bok på bibblan som innehåller beskrivningar...) tog jag tag i det själv. Började rita upp några mallar själv och sedan baka baka baka...

Färdigt!

He he he, vi e proffs! ;-)

Dekorationsmästar´n in action...

Tror det är en drottning som sitter där inne....undra om det avspeglar här hemma...?

Spännande att kika in i alla små fönster, det kan ju vara någon där inne...=)

Hoppas tomten uppskattar sällskapet han fick...

En klättrande tjuv kanske...?

Lägg märke till den hemliga vägen (kolasnöret) mellan två fönster...

♥ÄLSKLINGAR♥

NU ÄR DET JUL I VÅRT HUS!


12 kommentarer:

  1. Meeen fyyy fasen va du är duktig!! SKITDUKTIG!!!!
    Hade en lietn kille på 5 år som suckade högt och var ganska avis på er;-)
    Men jag tror absolut inte att jag ska ge mej på något sånt här nästa år. För då har jag nog inget hår kavr till självaste julafron;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Men Marie den e ju alldeles underbart fiiin, va duktig du är :-) Kram Marie E och Alice

    SvaraRadera
  3. Men SHIT!!! Va du är duktig!!!
    kram

    SvaraRadera
  4. men gud vad fint, du är ju sjukt duktig!!! jag kan knappt få ihop ett sånt där vanligt hus som man köper färdigt i en låda. nu längtar jag tills nemo r så stor att vi kan göra sånt tillsammans. :)

    SvaraRadera
  5. Så FIIINT!!! Det där törs då inte ens jag visa för Casper kan jag säga... Men jag förstår att du har två nöjda gofisar där hemma ;-) SUPERDUKTIG är du!!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Helt otroligt fint. Duktiga ni är, moster K

    SvaraRadera
  7. Ojojojojjj! Imponerande!!! Så himla fint! Och vilka minnen du ger de små trollen! Så otroligt fint kort på dem! /Malin

    SvaraRadera
  8. Ni är så duktiga Marie o Axel, det blev verklig jättefint. Nästa år kan ni extra knäcka med att åka runt och bygga pepparkakshus till andra familjer...
    Jag tar gärna ett sånt där kort på mina älskade barnbarn!

    SvaraRadera
  9. Oj så fint det är Marie! Matilda tycker att vårt "vanliga" pepparkakshus är supertråkigt efter att ha sett det här.... kram till er!

    SvaraRadera
  10. I lööövvvv!
    Helt fantastiskt!
    Kram till er alla från moster H!

    SvaraRadera
  11. Herregud!!! Du e helt otrolig!!! :-) Ni har verkligen gjort en fin pepparkaksborg!! Ser framemot att få se det live... :-) Kram på er

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥