tisdag 12 april 2011

♥ Äkta syskonkärlek! ♥

Axel kommer in till mig i köket och ber mig om hjälp. Jag ska lägga en filt som tak på deras koja i soffan.
-Men öj, är det någon idé, säger jag, Ellen kommer att riva det direkt det vet du väl.
-Nej, det gör hon inte, snälla mamma, hjälp oss...
-Okej säger jag och följer med in till tv-rummet. Där Axel visar mig att han gjort en egen koja till Ellen. Och en egen till sig själv i andra soffan.
-Nu ska bara taken på, kan du hjälpa oss mamma?
-Självklart! Säger jag och blir rörd över hur snäll han är min lilla prins! ♥




En sådan här snäll och omtänksam storebror skulle alla ha!




4 kommentarer:

  1. Gulligt! Hittade hit från Äppelblomman och slår mig ner här ett tag för ni verkar ha så mysigt :) Kram

    SvaraRadera
  2. Hi hi så lustigt jag tänkte också skriva att jag hittade hit ifrån Äppelblomman. Gillade ditt sätt att skriva direkt lätt enkelt och fina bilder, på återseende.

    SvaraRadera
  3. Fruktansvärt söt och trevlig storebror! Och klok! Kram moster H.

    SvaraRadera
  4. Psst, du har något att hämta på min blogg!
    Kram K

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥