onsdag 6 april 2011

Klockan!

Funderar över hur bloggen kommer att se ut när jag börjar jobba igen i höst..
Jag bloggar för att det är så otroligt roligt!! Helst av allt skulle jag vilja blogga hela dagarna och inte göra ett enda skit till.;-) Den här veckan tar snart kål på mig...ALLT händer denna vecka!
Och vem har ställt till det då?
Jo, det finns väl bara en... JAG.
MEN mycket roligt händer under veckan så det är inte tråkiga grejer! =)
Som idag till exempel, såg dagen ut så här:
04.20 Ellen välling, somnade om(!!!)
06.30 Gick upp. Frukost, havregrynsgröt. Välling.
07.40 Besikta bilen. (ombesiktning för vi satt på dragkrok) Barnen med, jätte spännande!
08.00 Lämna Axel på dagis.
08.05 Svängde förbi och helg-handlade när vi ändå var ute...
08.55 Hemma. Kaffe, kaffe, kaffe å macka. Gröt till Ellen.
09.30 Fixar iordning lunchen, korvstroganoff.
09.50 Packa simkläder!
10.05 Babysim nästa! Ut i bilen, pustar ut...för detta ska vi INTE stressa på!
10.30 Plaskar och simmar och njuter av att få tillbringa "kvalitetstid" med min dotter!♥
11.30 Åker hem igen. Farmor har hämtat Axel på dagis så de sitter och spelar spel när vi kommer hem.
Jag fixar resten av lunchen kokar pasta och potatis.
12.00 Vi äter i lugn och ro.
12.45 I bilen igen, åker upp till Sälen för att hälsa på Ida med familj. Ellen sover middag i bilen. Axel ser film. Jag njuter av att det är tyst en liten stund.
13.30 Har hittat hem till Ida och vi ger presenter till varandras barn =) fikar och tar igen lite tid. Har inte setts på sååå länge! Men vad trevligt det var!! Och helt plötsligt är klockan 16.10!!!
16.30 Är vi på väg hem igen. Barnen ser på film. Ellen är missnöjd och världens bästa storebror♥ tröstar och sjunger för/med henne. Samtidigt ringer jag Magnus och coachar middagen, -pastasallad.
17.15 Parkerar hemma. Och jag förväntar mig att maten ska stå på bordet men han har precis börjat... -Snälla Marie, SÄNK KRAVEN!
17.45 Vi äter. ÄNTLIGEN! =)
18.00 Ellen är supertrött - Bolibompa.
18.20 Pjamas på. Samtidigt byter jag om till träningskläder.
18.30 Välling i soffan. Sedan tandborstning.
18.45 Lägger Ellen och hon somnar direkt. (tror hon gjorde som Moster T brukar säga att hon gör, -somna innan hon nuddar kudden...;-))
18.50 Jag tar bilen till gymmet. LATINMOVE missar jag inte!! Lööööv it!!
20.10 Springer in på OK å köper frimärken. Han i kassan säger: -Hur e det nu? Du ser ut som att du håller på å dö?? Hi hi hi, ja inte är det långt ifrån.. (Malin, du tar kål på mig! ;-))
20.15 Hemma igen. Tar vätskeersättning, annars har jag garanterat huvudvärk i natt. Klistar frimärken på de tradera-auktioner som är kvar. Snart har jag fått iväg alla paket!
20.30 Duschar...somnar nästan...
21.10 Jag vet att det är sent men en fil-tallrik måste jag ha!!;-)
21.43 är klockan nu och jag inser att jag måste ju kolla en hel del på klockan under dagarna...för tro inte att detta är klockslag som jag bara hittat på! Nej, jag har järnkoll på klockan. Så nu undrar jag då, varför kommer jag inte i tid till allt då? ;-)

Gud vilket lååångt ointressant inlägg detta blev...Ja ja, ska skärpa mig imorrn......kanske.....

5 kommentarer:

  1. Härlig dag och inte alls ointressant;-) Känner likadant, hur i hela friden ska jag kunna hinna blogga den dagen jag börjar jobba? Ja ja de får vi väl se;-)
    Sov gott fina du!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Jag har också tänkt tanken.. Gud va tråkigt när Marie börjar jobba för då kanske hon inte hinner blogga. Läser varje dag och kollar på fina bilder av min systers barnbarn ( blev det där rätt nu då?)
    Så du får allt ligga i för sen lär du väl varken hinna eller orka. Kram från moster H.

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilken dag! Hoppas i alla fall att du ska kunna fa in ett inlagg om dagen i alla fall... :0)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Bra idé det där med vätskeersättningen! Tog en sådan efter torsdagens pass och även om det smakade urk så kändes huvudet så mycket bättre än vanligt!
    Du ser vad bra det är med "ointressanta" inlägg! =)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥