torsdag 28 april 2011

-Jag vill jobba!

Öööö, alltså inte jag...trivs rätt så bra med att vara mammaledig för tillfället...vet juh att det snart är över...;-) Men Axel sa så igår. Han ville ha en sådan där stock som Douglas (Karros son =)) hade vid sin stuga.
"Som jag kan jobba på!" Självklart ska du få jobba om du vill sa vi å satte hammarn i handen på han, för ni vet väl att vi bygger ut, det är ju lite kvar att göra....;-)
Nej då....sååå extrema föräldrar är vi inte...;-) Men han fick låna Magnus hammare (för den är större och bättre;-)) en såg och ett sånt där järn som man slår på.
Stubben vid jordkällarn var ett perfekt "jobb" för honom. =)





Och oj oj oj vad han sågar å hamrar!! Får lite stöd av syrran också...


Koncentrerad...


Skeptisk...


Åh, det händer grejer i granngårn! Bäst att bara glo lite... ;-)


Jag försöker ju piffa till verandan. Det går sådär skulle jag vilja säga... Har fått till en liten kuddhörna som en viss liten prinsessa bara älskade att ligga å mysa i idag! Ville absolut inte gå in och sätta på sig pjamas... Tur att någon uppskattar det man försöker få till i alla fall. =)

4 kommentarer:

  1. Ha ha så söt han är lilla Axel! Men va bra att vi kunde insperera! Ja den stubben som vbi har vid stugan jobbas det på hela tiden så fort vi är där!;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Vad duktig han är din lilla kille! Myshörnan blev ju bra :)

    SvaraRadera
  3. Alltså barnen måste ha sett hur ni gör när det händer något i granngården, GLOR! Tänk om grannarna glor på er, fniss...

    SvaraRadera
  4. I lööövv mina små systerbarnbarn. Så himla goa o söta! Moster H...

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥