lördag 23 april 2011

GJJJÖÖÖÖT!!! (gröt)

Eftersom Ellen inte äter som hon ska just nu så istället för att bråka med henne hela tiden så serverade vi bara gröt till henne hela dagen igår. Idag fick hon gröt till frukost och lunch men sen när hon sovit så bra på dagen idag så tänkte jag att nu prövar vi mat igen.
 

Jag hällde till och med upp maten i en "gröt-skål" istället för på tallrik som vi brukar. Men hon vägrade att smaka!! Hon ville absolut inte. Kniper ihop munnen och vänder sig bort...


...skriker "gjjjöööööt gjjjööööt gjjjöööt!" och gråter...
...alltså hon måste ha ont eller nått...
Vi lyfter ner henne och hon går hungrig från bordet...suck...
Det gör så ont i mig....vad ska vi tas oss till med???


Men ingen har väl sagt att det är lätt att vara mamma....



Vi gjorde det enkelt för oss idag (igen) och gick ner på Harrys...


Goood mat! Oxfilé på toast med pommes å bea...
(väl-levnads-volangerna bara byggs på...)


OCH givetvis GJJJÖÖÖÖÖÖT till lillstumpan....


Kvällsmys med påskgodis i massor... Refererar en av kvällens frågor:
-Ska vi ha påsk när vi kommer hem också?
-Öö, nä, det är ju påsk nu.
-Men påskharen har väl varit hem till oss med påskägg också?
-Nä, han vet ju att du är här...
(här kommer jag på att han är ju faktiskt snart sex år och behöver faktiskt inte tro på påskharen)
Så jag bara berättade hur det låg till. Och ja, jag tror han redan visste. =)
Men senare när han pratar med mormor på telefon säger han att påskharen varit här. Jag viskar om han ska berätta hur det egentligen är och får ett viskande svar...
-Näää, jag vill inte säga det....
(typ ifall mormor fortfarande tror på påskharen eller vad då? ...jag sa ju till honom att inte säga något till mindre barn som tror på påskharen... Vad har jag gjort??)

När berättar man om tomten då?? Tro inte att jag kommer göra det i alla fall! Känner mig skit taskig som avslöjat påskharen!
När berättade du för dina barn eller när ska du göra det??

3 kommentarer:

  1. Tycker mej minnas att du har en till som brukade äta bara gröt... :)
    Å som barnläkaren i Mora sa till mej: Vill hon bara ha välling, så ge henne välling.
    Till slut äter hon nåt annat. Även om det kanske tar tid.
    Jag vet preciiiis vilken vånda det är...
    kram

    SvaraRadera
  2. Javisst är det väl så!! Axel åt också GÄRNA gröt men han kunde man trixa i lite mat i alla fall...den här hon är såååå vrong!! Vad hon har fått det ifrån? -Inte en aning...;-)

    Tack Åsa, det behövde jag höra. ♥
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Min mellankille, som idag är 13, blev skitförbannad på mig när han som 7-åring(!) hörde mig prata om detta med att jultomten faktiskt inte finns; "Neeej mamma, så får du inte säga! Jag vill att tomten ska finnas!" Så med hans yngre syskon så är vi väldigt försiktiga med att avslöja detta. Fast jag tror (vet) att min 5½ åring nog har klurat ut hur det ligger till ;-)

    Vilken härlig blogg du har! Stannar kvar här om det är ok?

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥