onsdag 20 april 2011

Mina små kusiner ♥

Igår eftermiddag åkte vi till Älmhult och hälsade på min kära Moster Arja med familj.
Ellen var ju lite febrig på dagen men det verkade gå över under bilresan dit för nå feber hade hon nog inte där. Tror våran lilla stumpa behövde lite miljöombyte...
Hur som helst i Älmhult öppnade min "lilla" kusin dörren och tog hand om oss tills resten av familjen kom hem. Viktor, en sådan gentleman! Sååå snäll han är! Blir alldeles sentimental...
Tänk för typ 11 år(??!!) sedan när jag mellanlandade hemma hos dom en sväng, mitt i ett stormigt förhållande bodde jag hos dom i några veckor för att känna efter vad jag ville med livet...
Så liten han var Viktor, typ 2 och ½ år. Han var så snäll och söt redan då, vet att jag kände mig jättedum mot honom när jag ville att han skulle sitta i vagnen när vi var ute. Vi hade varit och handlat och han ville gå själv. Men jag sa att han skulle sitta i vagnen och oj vad arg han blev!! Han som typ aldrig var ledsen eller arg, jag fick så dåligt samvete och sprang hem med vagnen så att han inte skulle behöva sitta länge. ;-)
Igår när han tog emot oss, alltså shit vilken ungdom! =) Skit snygg och sååå söt, min lilla lilla kusin ♥
Vilken tonåring böjer sig ner och pratar försiktigt med ett barn liksom? Jo det ska jag tala om, MIN väluppfostrade kusin! =)
Sedan kom tjejerna i familjen hem. Arja, min för alltid yngsta, ärligaste, trevligaste och snyggaste moster! (förlåt alla andra mostrar men ni kommer inte långt efter! ;-))
Och Matilda, min för alltid pyttelilla kusin. Så fin hon är, alltså shit, hon kommer ha fullt upp med att avvisa en massa killar! Sååå vacker!! Axel avgudar henne! När vi träffar dem tar han inte två steg ifrån henne ens. När vi sa hej då igår kväll slängde sig Axel på Matilda och gav henne en riktig bamsekram! Mina ögon tåras när jag ser det framför mig! Sen har vi Fredrik, han som svängde förbi efter jobbet och handlade "lite" mat. "Lite" säger jag för ni som känner Fredrik vet att där finns inga gränser liksom, Lite finns inte i  hans värld. ;-) Han hade köpt kött att grilla, som blev supergott!! Och "lite" jordgubbar till efterrätt. Det fanns ju "bara" två askar hemma sedan förut men han drog till å köpte fyra till...fanns alltså jordgubbar där för hela släkten..! Men sådan är han, Fredrik. Vet i alla fall vem Viktor ärvt det där trevliga och artiga av. =)
En mycket trevlig eftermiddag och kväll blev det!
Barnen somnade i bilen och vi bar upp dem och la dem i sängarna. Enkelt för en gångs skull.
Ellen har varit vaken lite i natt men det kan hon ju vara annars också så... ;-)

Idag är det lite mulet här och vi funderar på en shoppingtur, jiiihooo!

2 kommentarer:

  1. Jaha, då längtar jag inte bara efter er utan även Arja och hennes fam.

    SvaraRadera
  2. Kram till er oxå! Tack för att ni kom, det var så mysigt att träffas! Har skrutit lite för de andra mostrarna att jag minsann fick Ellen att skratta (efter 3 timmar visserligen men ändå...)! /Arja

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥