torsdag 7 april 2011

Avokado


Varför får jag såååå ont i magen av avokado???
Jag har alltid kunnat äta det förut. Har kunnat vräka i mig en hel utan problem!
Nu kan jag inte ens ta någon liten bit till maten. Utan får så ont att jag helst av allt vill krypa ihop i fosterställning och somna så att jag slipper det onda en stund...nu går ju inte det...barnen vill inte sova just nu...
Fick detta i samband med att Ellen föddes tror jag. Gurka kan jag inte heller äta längre, samma där.
Kanske kan vila lite, om de kan kolla lite film...?
Måste pröva... 

4 kommentarer:

  1. Avokado är ju en fet grönsak (frukt?). Kanske nåt du inte tål just nu. Gurka har jag hört kan gå bättre för känslig mage om man skalar den.

    SvaraRadera
  2. Hmm kanske att du inte tål typ vad kallas det nu, stenfrukter??? Men va kosntigt har jag aldrig hört och speciellt inte gurka? Tyvär kan jag inte hjälpa dej...
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Min mamma har precis samma problem - avocado och gurka. Men det går om hon skalar gurkan. Hon säger att det är magkatarr hon får, men enbart av dessa två saker!

    SvaraRadera
  4. verkar som du har problem med gallan, det fick jag oxå efter att ha fött barn. gröna grönsaker och fett,så kom anfallen. inte kul! åt mjukglass och då trodde jag att jag fått hjärtinfarkt, ringde sjukvårdsupplysningen..

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥