fredag 1 april 2011

Febrig liten stumpa...

...ja det har vi här hemma idag.
Har varit vaken inatt...
...bära bära bära...
...gråt gråt gråt...
...helt otröstlig...öron?
...akuttid på läkarmottagningen, inga fel...SKÖNT...
...bara feber...


...sover en stund...

Mamma vilar, med datorn...
...inställd personalfest för mamman...suck...
...men vill inte lämna henne i detta skick...
...vet att pappa får bära när han kommer hem...
...bara bära bära bära...
...känns inte bra att lämna prinsen ensam med dem då...
...det är ju mysfredag å allt...
...prinsen som har spelförbud (på DS, PS3, och Dator) just nu också...
...måste bevisa att han är stor (hm, ja, större i alla fall;-)) innan han får spela igen...
Ja, ett straff.
För att han vägrade svälja alvedon natten mellan tis-ons när han hade växtvärk.
Livet är hårt. Men man lär sig kanske med tiden...
Känner mig som världens mest bestämmande mamma...:(

Så nej, ikväll blir det hemmakväll för oss.

4 kommentarer:

  1. Oh nej! Stackars liten... Vi har haft precis likadant har hela veckan... med bada tva... Hoppas hon blir bra fort...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh nej lilla sötisen...:-( Hoppas att febern försvinner fort!
    Gud va du är duktig! Jag hade oxå önskat att jag var så bestämmande och höll det jag hotade med... Men det gör jag inte...:-(
    Ha en mysig fredagskväll!
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Mammor ska bestämma! Det blir så fantastiska människor av barnen då,när mammor och pappor sätter gränser och bestämmer saker! Jag önskar att fler mammor och pappor vågade bestämma som du!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Nu kan du se resultatet pa gardagens pyssel... :0)

    Kram

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥