tisdag 8 mars 2011

Förmiddag.

Fan, tänkte åka på öppna förskolan idag men så läser jag i bladet att de ska iväg på gudstjänst i kyrkan..
..å nä tack. Det orkar vi inte med.. Vi skulle dit å leka inget annat...
Suck. Så vad hittar vi nu på?
Stumpan leker som vanligt i ett annat rum. Så länge hon inte ser mig, bara hör mig -kollar lite då och då om jag svarar..=) så kan hon leka med något hur länge som helst.. Och jag står här, funderar vad vi ska ta oss till... Självklart skulle jag kunna vara hemma hela förmiddan, sedan gå och hämta Axel, men jag får så dåligt samvete när inte Ellen träffar nån jämnårig. Alltså, det är ju babysim imorrn så då ser vi en massa barn.. Och sen kommer Malin och Tyra hem till byn och vi får "leka" med dem... Jippi!!
Men det är det här vardagliga jag saknar. Bortskämd med hur det var när Axel var liten....
Det började med föräldragruppen från bvc, en himla go grupp -massa olika människor som blev liksom involverade i varandras liv...minns tillbaka hur vi många gånger suttit på IOGT å torkat tårar(både glädje och sorg), då någon av våra medmänniskor(mammor) delat med sig av sin vardag...Vi sågs där en gång i veckan, samma dag, samma tid... Men givetvis var det skilland då, då hade jag bara ett barn... Inget mer barn som skulle lämnas och hämtas på dagis, mitt i "mammaträffen". Kanske är det därför... Så ja, att ha det större barnet på dagis i tre timmar om dan har verkligen sina nackdelar. Min och lillstumpans "egna tid" blir väldigt sönderhackad. Alltså, självklart skulle Axel också kunna vara med på det vi hittar på(eller önskar att vi skulle hitta på...) han har varit det några gånger men åååååå vad han lider, tycker det är trist m.m....och när jag ser hur han lider av det, händer det inte så ofta (aldrig numer) för det sista jag vill är att han, min prins, inte mår bra. Så samtidigt har, dagis-timmarna verkligen har sina fördelar! Självklart vill jag att mitt barn, som varit van att vara på dagis 8 tim om dan sedan han var 1 år och 2 mån, ska fortsätta att vara på dagis. Han älskar att vara där, leka med sina kompisar och lära sig nya grejer! Och de förskolelärarinnorna(heter det så??) han har där är underbara, hoppas verkligen att Ellen också kommer på deras avdelning i framtiden.

1 kommentar:

  1. Hej:)
    Vi brukar va på öf flera dagar i veckan:)
    sista tisdagen varje månad går dom till kyrkan och sjunger.
    Brukar oxå försöka undvika det faktiskt:)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥