onsdag 16 mars 2011

God Lunch!

Här kommer ett recept på en kassler/ris gratäng som jag hittat hos Helena! Supergott OCH ENKELT!

ca 500 g kassler
4 port. ris
½ purjolök strimlad
1 paket matlagningsgrädde
1 dl creme fraiche
3 msk chilisås (jag har tagit lite mer)
3 msk mango chutney (även här tog jag lite mer)
salt, peppar
riven ost

Koka riset. Skär kasslern i bitar, strimla purjolök.
Blanda grädde, creme fraiche, chili sås och mango chutney. Smaka av med salt och peppar.
Blanda ris, purjo och kassler. Häll i en ugnsfast form.
Häll över gräddblandningen.
Strö över ost.
Gratinera 15-20 min. i 225 grader varm ugn.
Servera med en god grönsallad till.

Verkligen superenkelt och jag har oftast dessa ingredienser hemma också.
Som vanligt kan jag ju inte hålla mig till receptet direkt men det var för att jag ville ha mer smak på det hela.

En riktigt GOD lunch! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥