lördag 19 mars 2011

Lördag morgon...

Jag är uppe med mina underbara barn.
Har redan tvättat en maskin tvätt, den andra ligger i. Strykhögen bakom barnen ska jag strax ta tag i.
Måste brygga mig lite kaffe först bara, innan humöret spårar ur totalt...
På bilden ser ni en Ellen som är så där mysig å nyvaken och en Axel som är lite små sur bara för att jag talat om för honom att det inte passar sig att stiga upp innan sex om man varit vaken och sett på Let´s dance (i och för sig så han bara till halv nio men tydligen är det för länge ändå)


Visste ni att man kan fixa så här med bilderna i picnik? Jag visste det inte. Men jag hinner inte sitta så mycket å mixtra med bilder heller. Just den här bilden blev inte så snygg heller eftersom jag missade och drog utanför Axel bakom honom (där det är lite rött)
Annars så är det i princip samma sak som när man gör det i photo shop (se HÄR och HÄR hur det kan se ut då) fast detta är MYCKET enklare. Man bara ritar med en pensel och får fram färg efter att man valt Svartvitt under Effekter. SUPER ENKELT!

Så då vet ni vad ni ska göra idag om ni inte har något annat för er! ;-)


Igår eftermidda var jag och Jeanette på vårt första LatinMove pass på gymmet. Jävlar vad kul det var! VILKEN ENERGIKICK!!! Alltså helt ärligt varför har vi inte gått tidigare??! SÅ KUL och säkert flera gånger roligare när man kan lite mer steg och sånt också. ALL KRED TILL MALIN som var instruktör på passet! DU ÄGER !!! =)

2 kommentarer:

  1. Härligt jobbat igår!
    Vad går du in på då på picnik? Det har jag aldrig sätt... Så du får gärna visa hur...;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Gå in under "skapa" -fliken längst upp.
    Välj Effekter.
    Ta första alternativet: "Svartvitt"
    Tryck på penseln som visas ovanför texten "avbryt".
    För musen bort mot fotot och börja "måla" med musen där du vill att färg ska komma fram.
    Du kan ställa in storleken på penseln om det tex är en väldigt liten grej som ska framhävas..

    Sen bara sparar du och så som vanligt. Enkelt.
    Men lite svårt är det om man inte tar det lugnt när man "målar"..;-)

    Tror du att du förstår?

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥