måndag 7 mars 2011

Mums!

Till lunch idag blev det lax.
Och det var sååå otroligt gott denna gång att jag måste bara dela med mig.
Receptet har jag hittat hos Annika!

Annikas Laxpaket:

4 lax fileér (portionsbitar)
2 lime
Sockerärtor (ett paket stod det jag hofftade lite med några i varje)
Tomater (4 st stod det, hofftade även där då jag inte hade mer än 2 och lite coctailtomater)
½ purjolök
1 gul paprika
1 röd paprika
1 röd chili (hade jag inte hemma så jag tog chiliflakes och det blev perfekt)

cremefraiche el gräddfil

Sätt ugnen på 220 grader

Lägg laxbitarna på varsin folie bit och krydda med salt och peppar.
Dela limen i två och droppa saften på laxen.
Finhacka chili,paprika och purjolök och skär tomaterna i båtar,
låt sockerärtorna vara "hela".
Dela upp grönsakerna och lägg dom på fisken,
toppa med en tsk gräddfil och stäng igen "paketen"
och grädda i ugnen i ca 30 minuter.

Givetvis glömde jag gräddfilen men det gjorde inget man kunde lika gärna ha på den efter ugnsvistelsen =)


Här har jag skrapat ur laxpaketet på tallriken
 och serverat det tillsammans med Röd quinoa och broccoli!
Alltså SHIT va gott det var!!!


Men prövade inte ens att servera det till Axel...
...tog den enkla vägen och serverade en favorit...
Fiskbullar i vitsås


2 kommentarer:

  1. Åhh jag såg oxå hennes recept men sen har jag glömt att laga det. Men de ska jag absolut göra denna veckan de ser verkligen sååå mumsigt ut!
    Tack för påmnnenlsen!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Det där måste jag testa, låter ju smaskens! Testade ditt recept till lergrytan igår och det blev så gott! Bra middagstips, det tas tacksamt emot! =)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥