tisdag 22 mars 2011

IDAG!

Fixar vi med lite kläder som ska säljas på loppis och läggas ut på tradera. Attans vad svårt det är med prissättningen till loppiset!!! Gaaah! Sliter håret för varje grej jag tar i, känns det som...
Man vill ju känna att man får något för grejerna man säljer, annars kan jag lika gärna skänka bort dem och slippa jobbet med det... Samtidigt så vill man ju sälja grejerna och att köparen inte ska tycka att man e gniden eller så...! Gud, vad svårt det är. Man borde göra en regel för sådana här loppisar att köparen får föreslå ett pris och likaså säljaren eller nått... Eller om köparen tycker jag är för dyr, så önskar jag att den hade stake nog att pruta! ;-) Jag är ju där för att sälja mina grejer, inte ge bort dem men kanske jag till och med gör det med vissa grejer för att slippa bära hem dem igen... Jag vet, ilandsproblem...men där har du väl min vardag i ett nötskal...! =)


Sen fixade jag och min lilla piga laxpaket till lunch! Smarrit värre!! Till och med Axel åt laxpaket idag, med bort petade grönsaker givetvis. ;-)


Snart kan hon skala potatis till och med...;-)


När jag sedan stod och fixade med maten så ser jag i ögonvrån att hon hämtat en lite större bok och sitter och tittar i. Tror visst fler i familjen vill vara med och bestämma hur nya trappen ska se ut...


Bläddrar intensivt och ja, hon läser högt! =)


Nu ska jag ta hand om lilla pigan som precis vaknat och inte är på solskenshumör...

1 kommentar:

  1. Det är jättesvårt med prissättning.
    Men på en loppis så kommer folk för att fynda billigt. På tradera är folk villiga att betala mycket,ibland till överpriser.

    Kommer och kikar på loppisen på lördag, och hoppas på många fina fynd!
    Din Axel kanske har kläder som passar min grabb som blir 5 år i sommar. =) Vi får se vad vi hittar!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥