torsdag 24 mars 2011

Rent hus!

Ja nu har vi ett rent hus, tills imorrn i alla fall...
Det är så gött om man kan plöja igenom alla rum samma dag. Ofta blir det så att övervåningen eller något "sparas" till dagen efter(som kan bli dagen efter det eller dagen efter det...) men idag är allt klart.
Inte helt "smärtfritt"... Gjorde en paus på förmiddan så Axel fick göra årets första cykeltur, jag och Ellen tog vagnen, enklast så idag. Solen strålade innan vi gick ut men det hann komma några lätta flingor snö precis när vi var ute så vi gick in igen. Jag ville inte se skiten. OCH vi var hungriga, i ugnen hade jag en bit benfri kotlett i min älskade lergryta. Till det sås gjord på skyn och kokt potatis. Mums!
Efter maten var tjejerna i familjen super trötta efter den tidiga morgonen så vi tog oss en siesta. Axel fick spela lite DS under tiden. Sen full rulle igen och städningen kunde avslutas efter lite mutor...



...i form av banan. Här världens sötaste barn sittandes på stolar utanför lilla toan där jag skurade av det sista. Bananfläckar på dessa kläder alltså men det är väl sånt man får ta...? Eller någon som har ett bra tips på hur man får bort dem???

Axel var sååå sugen på tacos till middag så ner på affärn och handlade in till det svängde om på mormors jobb å kollade om hon ville följa å äta, vilket hon ville. Så kvällen har varit lugn. Mormor läste för Axel innan hon gick hem så nu är strykhögen också ett minne blott. Gött! Är i kapp.

2 kommentarer:

  1. Gött, jag har oxå städat hela huset så nu kan jag bara njuta imorgon!!
    Har dock massor av tvätt kvar, men jag har stängt dörren till tvättsugan så den syns inte mera;-)
    Sååå fina dina barn är!! Sååå lik dej;-)
    Kramar K

    SvaraRadera
  2. Oj oj vilka husmödrar vi är! Jag städade också igår. Jag flög fram och torkade och fejade lite överallt så nu är det fint!
    Jag säger bara galltvål. Det tar bort allt från babybajs till blåbär och banan. Kram från Malin

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥