måndag 14 mars 2011

Loppis...

Jag skulle vilja att någon ordnade med ett sånt där Barn-loppis. Där man kan hyra sig ett bord och stå där och sälja själv. Typ en söndag mellan kl 10-13. Vet att det var någon som hyrde/lånade blå hallen här i malung för några år sedan. Och man fick hyra sig ett bord och sälja själv. Borde vara en bra lokal mitt i centrum dit folk kan ta sig, utan bil. Någon som vet?? Eller blir det något barn-loppis dit man kan lämna grejer nu snart??



UPDATE:
Hur skulle ni gjort om ni har lite pop, molo, meandi osv att sälja? Skulle ni delta i loppis eller lägga ut på tradera??

10 kommentarer:

  1. Vet ni om att det är Barnloppis 26/3, 10.00-14.00, på IOGT! Alla är välkomna att fynda, eller att vara med och sälja, eller både och! Anordnas av Rädda Barnen. Bordshyran på 100 kr, går till behövande barn i Malung. Fikaförsäljning.
    För att boka bord, ring Anna Enders 070-529 23 62 eller Margareta Enders 711 60!

    kopierat från facebook...vi ska vara med :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Kristina Dahlgren ska ha något i Hole bystuga 2 april tror jag det va..eller så är det Barnloppis 26/3, 10.00-14.00, på IOGT! Alla är välkomna att fynda, eller att vara med och sälja, eller både och! Anordnas av Rädda Barnen. Bordshyran på 100 kr, går till behövande barn i Malung. Fikaförsäljning. Kontakta Anna Enders 070-529 23 62 eller Margareta Enders 711 60!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är en loppis på IOGT nästa helg, den 26/3. Där kostar det 100 per bord och man säljer själv. Sedan är det loppis i Hole bystuga den 2 april (finns på facebook, sök: LOPPIS!!!) men där vet jag inte om man får sälja själv eller lämna in. =)

    SvaraRadera
  4. Helene Olsson håller på att kolla upp datum Hon har då tänkt ha nåt som dom hade förut i Hole

    SvaraRadera
  5. Hojta till om du ska sälja de ursnygga pop tröjorna med olika färg på armar/rygg/mage. Har sett i bloggen - o. de är sååå snygga!

    SvaraRadera
  6. Ja just ja, det där på IOGT! Tack för det, visste att den här vimsiga hjärnan hört det någonstans...;-) Kanske ska satsa på det...eller är det tradera som gäller när man har lite pop, molo osv...någon som vet??

    SvaraRadera
  7. På loppis är det svårt med höga priser. Tradera är lite merarbete men kan ge belöning. Det är en chansning såvida du inte lägger reservations pris.
    Mitt förslag är att fundera vilket pris du vill ta för kläderna o. välj därefter loppis el. tradera. Vill du med bli av med kläderna på loppis sätter du ett lägre pris annars finns det risk att man får dra hem allt igen. Sad but true.

    SvaraRadera
  8. Har ju lite svårt för att sälja iväg endel kläder som jag har "känslor för" så Matilda de tröjorna blir nog inte till salu... men jag har dig i åtanke om jag ändrar mig! =)

    SvaraRadera
  9. Jag skulle INTE sälja POP,Molo, meandi och andra märkeskläder på loppis. Du får mycket mer för dom på tradera eller på facebooks köp o sälj sidor.

    SvaraRadera
  10. Ja, jag kommer att anordna barnloppis, men det blir troligtvis inte förrens i maj... Många andra som anordnar nu oxå! Du är välkommen att lämna in då eller om du vill göra det någon annanstans! :)

    //Helene

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥