onsdag 9 mars 2011

Sara Varga

Jag är en sådan där människa som lyssnar på radio. Så ja, jag lyssnar väl på musik men jag sätter inte på en skiva direkt. Förutom när vinet flödat och med vänner kan rocka loss totalt, för då ska det var musik, HÖG MUSIK!! (Händer dock alltför sällan nu för tiden, typ aldrig..äldre, ja...jo..kanske det...;-))

Hur som helst. SARA VARGA.
När jag hör en låt som berör mig första gången jag hör den, då vet jag att den är här för att stanna.
Så när Sara Varga började sjunga på melodifestivalen för några veckor sedan satt jag som trollbunden.
Japp, jag röstade på henne. Hon gick vidare till andra chansen och sedan vidare till final. Vet inte hur stor chans hon har i finalen men det kvittar liksom för min del. Hörde henne på radion nu imorse och jag blir sittandes/ståendes och bara lyssnar. Håren reser sig på armarna och benen så det nästan gör ont(!), ryser, får tårar i ögonen och blir stum. Herregud, vad den låten berör mig. "Spring för livet"
Lyssna gärna på låten i inlägget nedan...

SARA VARGA, ja hon berör mig. Vet att det finns dom som inte gillar henne, typ Åsa, *blink blink*;-)) som sa typ att det var Lisa Ekdahl i bröllopsklänning... Lisa Ekdahl, vem är det? ;-)
För MIG är detta nytt, inte för övriga sverige kanske men för MIG. Kanske är jag mogen att lyssna på detta nu, för jag kommer inte ihåg någon Lisa Ekdahl......

Annars är jag juh en sån där, Linda Bengtzing - Lena PH typ....så ni vet vad som spelas när vinet flödar....;-)

Men SARA VARGA hon BERÖR!

5 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med dig, jag tyckte den var så oootroligt fin den låten! Har endast sett melodifestivalen 1 gång den här våren, men jag valde tydligen rätt gång att se!
    Nu till nåt mindre roligt...febern är tillbaka idag! Så jag kan inte va säker på att resan blir av för min del, men jag håller alla tummar och tår för att jag ska kurera mig tills på lördag! Vill verkligen inte missa!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Så fort jag hörde denna låten på mellot så tycket jag att den vara bra och den fastnade liksom direkt! Men visst låter de som Lisa Ekdahl, men jag tycker hon är bra oxå så....;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Tur smaken är som baken! :)

    SvaraRadera
  4. Du har rätt ang Sara Varga, hon berör. Jag är lite smånervös dock, tänk om hon vinner och ska till final. Då blir det samma flopp som förra året.. Brolle är min favorit(kan bero på min ålder?).. Du vet 50+.. moster H.

    SvaraRadera
  5. Vem vet, inte du, vem vet, inte jag... Var inte det Lisa Ekdahl? :0)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥