onsdag 30 mars 2011

Idag har jag tvättat en toffel!

Ha ha ha, tänker många nu. -Har hon skrubbat Magnus? Men nej han är ingen toffel, jag är bara otroligt bestämmande men HAN KAN säga ifrån, han också...;-)

Hur som helst...
Kollade tydligen inte in i tvättmaskinen innan jag lassade den full med tvätt. Satte på den och tvättade en 40 graders tvätt. När den var färdig och jag tömde maskinen fick jag något hårt i handen, en toffel??!! Jo jag vet ju att vi har en liten donna här som går i mammas fotspår och också tydligen älskar att tvätta... Så därför borde jag veta bättre, ska häranefter ALLTID kolla innan jag lassar in. Tänk om hon stoppat i något skadligt för maskinen!!! Min nya fina tvätmaskin...



Så nu vet ni att sådana här tofflor från IKEA går att tvätta i 40 grader...;-)

5 kommentarer:

  1. Undrar om Eva-Lena kommer ihåg att hon tvättade en träsko en gång när Malin hade hjälp till med tvätten?
    Hos mig vill primadonnan tvätta allt på 90 grader så nog får man hålla koll på henne då man ska tvätta.

    SvaraRadera
  2. Jag kan även rekommendera att inte förvara dom bredvid en kupévärmare i bilen.. Förra året råkade jag krympa mina till två storlekar mindre:D
    Kram/Lola

    SvaraRadera
  3. Jag kan berätta att din morfar, han tvättar alltid såna där tofflor i maskin. Han köpte nya i lördags för att dom andra skulle i tvätten.
    Tvätta, är ju annars en hobby vi alla har i släkten. Hmhm..jobbigt för mig när det bara är två i familjen nuförtiden. Får inte tvätta lika mycke, men kommer ihåg när tvättmaskinen gick varje dag, ibland flera om dagen. Kram från moster H.

    SvaraRadera
  4. Hihi, det där känner jag igen. Inte helt ovanligt att leksaksbilarna genomgår en tvätt då och då. Tyvärr glömmer man ju bort att titta efter INNAN man sätter igång maskinen ibland! =)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥