måndag 23 maj 2011

Ett litet paket!

Inför Möhippan skulle en liten berlock inhandlas. En berlock som Malin kunde gissa att jag gett henne.
Svårt...
Gick in i en butik fullt av smycken och fastnade direkt för en. Men skulle Malin gissa att jag gett henne den...? Nej...troligtvis inte... För jag hade inget att säga om den förutom att den var så ooootroligt söt! Ångrar att jag inte köpte en till mig själv också...men det kanske går fler tåg....=)
Hur skulle jag då få Malin till att veta att just denna berlock var från mig?
Självklart! Jag scrappar ett paket! Tänkte jag och fick en idé direkt. Upp på vinden å leta fram mina gamla smycken. Endel låg i sådana här små askar, som man fick på gamla guldsmedsaffären som låg i byn för några år sedan.



Helt perfekt storlek.



Vek isär botten och lock för att se hur de var uppbyggda. Och för att sedan använda som mallar.



Gjorde bägge mallarna i ett cardstock papper och mönstrat papper, så att det blev tjockt nog. Och sedan klädde jag insidan med ett tunnare papper. Och givetvis lite mönstrad tejp. =)



Undersida och ovansida.



Innehållet, en ursöt flipp-flopp! =)





Ovansidan pyntad med blommor och tyll. Runt det hela knöt jag ett prickigt band.
För som alla vet, ÄLSKAR bruden prickigt!!


Om hon kunde gissa att det var från mig??
-Självklart! =)

6 kommentarer:

  1. Superfint! Och så söt liten berlock :o) Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fantasi du har Marie!! Åh vilket tålamod, hade de varit jag som gjort detta så hade jag slängt de för länge sedan;-)
    Åhh så fin o vilken söt berlock!
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Jisses så duktig du är!!!!!

    SvaraRadera
  4. På söndag är det morsdag och jag väntar med spänning på mitt paket...

    SvaraRadera
  5. Oh, vad fint! Hade aldrig ent tankt pa att scrappa HELA paketet! Du ar sa duktig...

    Kram

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥