måndag 16 maj 2011

Här gnäller vi, stora som små...

"-Vad skönt är hon frisk nu?" Så säger alla, typ. Ja det är skönt att febern gett med sig och att hon är frisk. För det är väl det värsta som finns när ens barn är sjuka. Man är ju hellre sjuk femhundraelva gånger själv än att dom ska lida!! Men...
Vår lilla älskade prinsessa äter ju typ ingenting... Fan jag tycker att hon tunnat ur rejält dom sista dagarna!! Snälla hjälp oss!! Vad fan gör man när hon vägrar äta??


Här sitter hon på bänken medans pappa gör gröt, som hon faktiskt frågat efter. Det här var klockan 19. Då hade hon inte ätit ett skvatt sedan kl 08 imorse då hon åt en halv portion gröt och tro mig det är inga stora portioner vi pratar om här utan det är en portion gröt som är rekommenderad för 6 månaders bebisar...Då vet ni...!
Jag hoppas hoppas hoppas det vänder imorrn...
Denna onda cirkel måste få ett slut.
Hon är hängig om dagarna och sover inte på nätterna. Det är verkligen jätte synd om henne.
Och mamman som inte sovit en natt sedan typ 1800-talet, ja..hon är inte så trevlig direkt...

6 kommentarer:

  1. Åh det är jobbigt det där.... De går ned i vikt så fort! Har ni pratat med läkare? Aptiten kommer komma igång igen, låt henne äta vad hon vill, när hon vill. Se till att hon dricker! Magsäcken krymper fort när de inte äter och därför verkar hon ha låg aptit. Ha tålamod och tjata inte på henne :) Hoppas jag var till någon hjälp. Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh sötaste Marie... Fan det där är inte lätt. Jag vet inte vad jag kan rekomenmdera dej... Tycker hon inte om yoggi o macka? Det är just nu de enda Fabian lever på, inget annat...
    Jag önskar så att hon piggar på sig och att de snart vänder och att hon börjar äta, den lilla sötfisen!
    Kramar i massor till hela familjen♥

    SvaraRadera
  3. Gud vad jobbigt! Ja, vad gör man? När jag var till läkaren med Vilhelm sa han att vissa barn helt slutar att äta när de är sjuka och att det bara är att vänta, men man får ju panik tillslut. Synd att vi bor i jordens ände och inte har tillgång till en riktigt bra barnläkare.

    Idag fanns det inte ett djur på safarispåret. Hoppas vi springer på varann någon dag. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Stackars liten! Och stackars dig ocksa! De sager ju att sa lange de dricker mycket vatska sa behover man ju inte oroa sig... Hoppas att det vander snart...

    Kram

    SvaraRadera
  5. =( Instämmer med Smulan. Skickar styrkekram till dig o. Ellen!

    SvaraRadera
  6. Förresten... Hon har inte ont i halsen? Halsfluss?? Luktar hon illa ur munnen? RING läkaren IDAG!!
    Kram K

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥