söndag 15 maj 2011

Safari...

När jag jobbade som kontorist på butiken(som börjar på H...) blev jag kallad "huggormen" av killen i mejeriet. Detta är nu ca 10-12 år sedan. Mitt humör var väl inte det lättaste att ha å göra med... Och han var mycket tacksam att skälla på då han aldrig gjorde som jag sa. Letade följesedlar både högt och lågt i mejeriet... Så det blev liksom en grej av vårt "gnabb"...lite kul är det juh att retas med folk..;-)
Men när han första gången sa: -Fan Marie, du är som en huggorm! Blev jag lite chockad, nog visste jag att han sa det med glimten i ögat men att jag högg så direkt nej det visste jag inte om mig själv..då.. Nu vet jag och jag jobbar fortfarande på det.... att inte hugga...

Nog om det, det var egentligen inte därför jag kastade mig på datorn efter kvällens springtur.
Eller safari!!
Har några gånger sett huggormar, i spåret och på vägen det finns tydligen ganska många här, säger dom som vet.
Jag har egentligen ingen aning för någon "naturnisse" har jag aldrig varit...! SÅ GISSA OM jag blev SKIT RÄDD när jag såg dessa tre SKITSTORA älgar stå lite längre bort på vägen!! Alltså, jag visste inte vart jag skulle ta vägen!
Jag har alltid Magnus Iphone på mig när jag springer, för att min spellista ligger i den och så har jag igång ett program som visar hur långt och på vilken tid jag sprungit. Jättebra grej den där...jag vill ha en egen!!
Jag var ju bara tvungen att ta upp den och ta en bild. Jag vände mig så att ni kan se att jag verkligen var där!! ;-) Nu var det sent och skymning så dom syns inte så bra.


Men det är de tre ringarna jag har gjort där är älgarna. Jag tog korten, filmade en snutt och la benen på ryggen å kuta allt va jag orka. Då sprang dom iväg också. Phu!! Alltså jag är så jävla rädd för typ alla djur så ni anar inte! Å nu visste jag att dom här tre älgarna satte av i samma riktning som mig. Gissa om jag sprang å kollade om jag såg dom vid sidan av vägen eller bakom mig(jodå, jag är så dum så jag tror att dom ska anfalla mig...;-)) Så när jag kommer längre ner efter vägen(soptippsvägen för er som känner igen er här) och första huset kommer på höger sida då springer jag som vanligt å kollar på husen, då helt plötsligt kutar ett rådjur ut bara ett par meter framför mig! Blev så rädd att jag höll på å kissa på mig!! Herregud! Jag som redan hade en puls på, ja inte vet jag, men superhögt i alla fall! Kutade sista biten snabbare än någonsin hem vill jag lova!!

Sammanfattar med att en icke naturnisse som jag ska INTE springa i skymning...!
Gonatt. Om jag nu får sova, kommer säkert att ha mardrömmar.....;-)

5 kommentarer:

  1. Gaaa fy fasen va läskigt:-( Tur att du inte sprang på några huggormar oxå;-) För det har vi massor i våra spår:-(
    Jo då älgar kan vara knäppa... I grannbyn förra veckan blev en kompis och hennes barn attakerade av en älg som gick typ i sammhället... Dom var int ensama om att bli attackerade utan den gjorde så mot många... Nu är den död, men som sagt man vet aldrig med de knäppa djuren;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Malin Halvarsson16 maj 2011 kl. 10:02

    Bra jobbat Marie, det är bra för träningen att höja pulsen till Max några gånger under 7,2:an ;) Uch jag hade blivit lika rädd!! Kram Malin

    SvaraRadera
  3. He,he det är bra med lite tempoväxlingar då man springer. Du kan ju ta en pepparburk i fickan om du ska "kuta" så sent. Så duktig du är som tar dig ut fast du inte sover på nätterna. Kram

    SvaraRadera
  4. Coolt att få se älgar! Men var försiktig... Kram

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥