torsdag 19 maj 2011

Morgon i gula huset...

En tidig morgon...
Vinbärssteken puttrar redan på spisen...
Diskmaskinen och Tvättmaskinen går för fulla muggar...
Barnen är spralliga. Förskolansdag idag.
Inatt när jag var upp och masserade växtvärk på Axel sa jag:
-Hör du vad det regnar? Mysigt va?
-Ja, bara det har slutat tills imorrn så! Säger han då.
Min lilla gofis, ja hoppas vädergudarna är med oss idag kl 17 när dom ska uppträda i Grönlandsparken.
Det är ju liksom en typ av avslutning när alla sexåringar ska sjunga där. För nu ska dom sluta på dagis och börja F-klass.
Sååååå pirrig han är!! ♥♥♥ Mamma också kanske...fast på ett annat sätt.
Känner redan hur klumpen i halsen växer.
Idag ska den vattenfasta mascaran testas....!
För jag är ju en sådan där människa som fäller en tår i smyg på lucia, avslutningar osv...
Gårdagen var också känslig. Blir bara sååå definitivt när man travar in i led, alla föräldrar, föräldrar som vi för 6 år sedan gick föräldrautbildning (föräldragrupp) tillsammans med. Nu möts vi igen. I SKOLAN. Ja herregud så omtumlande, frågar mig själv vad jag gör där, för inte har jag väl så stora barn, som ska börja skolan?
Hur som helst. Skolan var supermysig, fröknarna likaså. Det kommer att bli toppen! 30 barn uppdelade i två klasser men som ändå kommer att göra väldigt mycket tillsammans. Bra. Känns superbra.

1 kommentar:

  1. Jag minns väldigt tydligt ett ögonblick på skolavslutningen i nian (jag tror det var på en av scenerna på parken, vad vi nu gjorde där). Vi grät floder... Kommer du ihåg det?? :-) Kram!

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥