torsdag 26 maj 2011

Jämställdhet???

Gud alltså, har städat till och från hela eftermiddan. Men tro inte att jag tycker att jag är färdig för det...
För nog är det väl lite så...att det är jag som tycker att det ska städas mer och noggrannare...
Tro inte att Magnus sitter där på toaletten å grämer sig över tussarna med hår och damm som ligger på badrumsgolvet. Nä, det är allt jag som ser varenda liten grej här...verkar det som...
...för undra när Magnus sist städa en toalett? (vi har tre, TRE stycken i vårt hus)
Kanske det var när jag var höggravid någon gång kanske...?
Torka golvet tror jag inte han gjort någongång eller jo kanske en eller två gånger max. För det behöver man väl inte göra??!! Nä, nog är det så att familjens lilla hushållerska sitter här framför skärmen...

Men för att nu vara "rättvis" så ska jag säga det, att jag inte satte på sommar-däcken i alla fall...
Och nä, jag har inte tänkt skruva någon trall i sommar...
Och skulle jag nu pricka in så att jag tvättat, så att det finns strykning de kvällar när djurgårn har matcher, då stryker ju Magnus, så det slipper jag ju då...
Så ja, vi har det kanske jämnställt här hemma........eller....?

När jag idag på dan, låg på alla fyra å skura i badrummet så var Magnus hem och åt lunch. Han ställer sig i dörröppningen å frågar om jag inte är klar snart med det där så att vi kan dricka kaffe? Alltså jag fick sådan dejavu!! På en inspelad VHS från 1991 finns en snutt med när min pappa filmar mamma när hon häger upp tvätt, alltså han filmar inte bara det. Alla skrotbilar mm som stod på vår gräsmatta på den tiden är också med på ett hörn. Hur som helst hör man hur pappa på malungsmål säger till mamma:
-Kôm in ô dräck kaffe no! Var på mamma snäser rappt (ja, som en huggorm!! äpplet faller inte långt...;-)) tillbaka på lite värmländsk-brytning:
-Fånt ja häng upp de här först??!!
Så nä, pappa tyckte inte att mamma höll på med viktiga saker då...hon hindrade ju honom att gå ut i garaget å meka med bilarna....

Och där spårade jag åter igen ur....;-)

6 kommentarer:

  1. Här är heller ingen jämställdhet,han ser ju inget ifrån datorn där han sitter ;o) Tänk dig - han har inte städat en toalett på 10 år!!!! Men så länge man trivs med det så är det ok, eller vad tror du? Kram :o)

    SvaraRadera
  2. Måste kanske sova på saken innan jag kommenterar det här...
    Som tur är så har jag aldrig påstått att jag är from som ett lamm men jag tror att jag har lugnat ner mig rejält efter 40. Det där får jag säkert äta upp om exet läser...

    SvaraRadera
  3. Undrar om det finns nån enda karl som städar toan?? Här finns absolut ingen iaf. O dammsugaren kan hoppa på en o strypa en om man tar i den.... diskbänken kan säkert ge ifrån sig stötar eller nåt....
    Kram från moster Tiina

    SvaraRadera
  4. wooahahahaha... :-) <3 <3 <3 ser moster å far din framför mig..! Å saabarna på gräsmattan... :-) Kanske ska visa Magnus var städskrubben är då, å sen en ordentlig genomgång på hur å var man använder alla atteraljer... Har en annan kompis vars kille skulle dammsuga en gång å han frågade. var är dammsugaren då?? Då hade de bara varit ett par i några år å sambo ungefär lika länge... ;-)Kram storkusin

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha! Så mitt i prick... Jag städar alltid här hemma, jag lagar alltid mat här hemma, jag handlar allti... Ja listan kan bli låååång... Jag sa till MR här hemma att nu när jag börjar jobba så får faktsikt du ta o hjälpa till... Jag kommer ju ändå jobba !heltid" trots attd e inte är 40 timmar men dock ändå 24 timmar på en helg... Han suckade och tyckte att vi skulle göra en lista. Vadå för fucking jäkla lista... Men igår när jag hade storstädat huset och han kom sen som vanligt... Runt 21... Ställe han sig i tvättstuga och tog hand om vårt lass med tvätt som både skulle manglas och stryckas... Tror han kom o la sig runt 01;-) Ha ha den kan han fan ha;-)
    Puss på dej o tack för ett bra inlägg!
    Kram K
    (äppelblomman)

    SvaraRadera
  6. Men gud va alla har det lika...Jag bryr mig inte efter 30 år. Om jag skulle ha väntat på Börjesson så att han hade fått städa eller dyl. då hade vi haft nattjobb för jämnan. Kanske att det jämnar ut sig på nåt annat.. Kul liknelse med min syster och exet samt dig och Magnus...
    Men inte är väl min syster som en huggorm? From som ett lamm men kanhända en aningen rak på sin sak.hehe..moster H var detta.

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥